תביעת דיבה בסך 400 אלף שקלים, שהוגשה נגד "הארץ" וטלי חרותי-סובר, הסתיימה בפשרה שכללה את שינוי נוסח הפרסום ותשלום בסך 12 אלף שקלים.

באוגוסט 2017 פרסמה חרותי-סבור בבלוג שלה "אשה עובדת" ידיעה תחת הכותרת "דוקטור מזויף מאוניברסיטה מזויפת מוכר רפואה מזויפת". בכותרת המשנה נכתב: "ה'דוקטור' מספר לכם שהוא מומחה ברפואה אורתומולקולרית? אל תיפלו בפח. נטורופתים מתוחכמים מוכרים לכם 'רפואה' אמיתית כמו התואר שלהם". בפתח הידיעה נכתב על אלי טופר, לגביו נטען כי אין לו "אף תואר אקדמי מוכר".

בעקבות הידיעה הגיש טופר, באמצעות עו"ד יצחק מצליח, תביעה בסך 400 אלף שקלים נגד "הארץ", העורך אלוף בן וחרותי-סובר. טופר טען כי הוא ידוע כמומחה בתחומו, שלמד שנים רבות את התחום. לדבריו הוא בהחלט דוקטור, ואינו מנסה להפיל איש בפח. מלבד פיצוי בסך 400 אלף שקלים דרש טופר להסיר את כל הפרסומים של הכתבה, למסור הודעת התנצלות לכל אדם שנחשף אי פעם לפרסומים ולהימנע מכל פרסום עתידי עליו.

ב"הארץ" טענו להגנתם, באמצעות עורכות-הדין טל ליבליך ותהילה קיסרמן, כי תארי הדוקטור של טופר נרכשו בהתכתבות ממוסדות שאינם מוכרים בישראל. עוד נטען כי בפרסומיו מטעה טופר את הציבור ומתחזה לרופא, כי הידיעה מאת חרותי-סובר אינה לשון הרע וכי בכל מקרה הפרסום הינו פרסום אמת בעל עניין לציבור.

בדיון שנערך לאחרונה בפני השופט גיא הימן מבית-משפט השלום בת"א-יפו הגיעו הצדדים להסכמה ולפיה נוסח הכתבה ישתנה כך שהכותרת "דוקטור מזויף מאוניברסיטה מזויפת מוכר רפואה מזויפת" תוחלף ב"דוקטורים לא מוכרים בישראל מציעים רפואה אורתומולקולרית? זו למעשה נטורופתיה", בכותרת המשנה יוחלף הביטוי "אל תיפלו בפח" ב"שימו לב", ולטענות כי תאריו של טופר אינם מוכרים תיווסף המילה "בישראל".

עוד הוסכם כי לידיעה תתווסף התגובה הבאה מאת טופר: "אני לא רופא קונבציונלי ומעולם לא טענתי שאני רופא כזה. אני מומחה בנטורופתיה ובהומיאופתיה משני מוסדות (דונסבך ו-Brantridge Forest School). תארי הדוקטור שלי (PhD. / N.D.) מוכרים באנגליה ובקליפורניה. אני עוסק בתחומים אלו כבר מעל 37 שנים ומעולם איש לא התלונן".

בנוסף הוסכם כי לצורך השתתפות בהוצאות ההליך ישלם העיתון לטופר 12 אלף שקלים.

9823-06-20