עיריית ירושלים תפצה את הצלם ישראל ברדוגו ב-36 אלף שקלים בגין הפרת זכויותיו, כך פסק לאחרונה השופט אופיר יחזקאל מבית-משפט השלום בבית-שמש. פיצוי זה בא בנוסף לפיצוי קודם בסך 24 אלף שקלים שקיבל ברדוגו בהליך בגין הפרת זכויותיו.

ברדוגו, המרבה לתבוע גופים וכלי תקשורת שמפרים את זכויותיו, הגיש בשנת 2018 תביעה נגד עיריית ירושלים בגין הפרת זכויותיו בשני תצלומים שצילם: צילום ממעוף מסוק של אולם ארנה בירושלים וצילום של הזמר אברהם פריד. באמצעות עו"ד אריאל דובינסקי דרש ברדוגו פיצוי בסך 150 אלף שקלים.

כבר ביולי 2020 פסק השופט שמואל הרבסט כי על העירייה לפצות את ברדוגו ב-24 אלף שקלים בגין הפרת זכויותיו בתצלום הזמר פריד. בהמשך הוסכם כי חברת בימות 10 בע"מ, שהעבירה לעירייה את תמונת הצלם, תשיב לה 20% מהסכום שבו חויבה לפצות את ברודגו (4,800 שקלים).

כעת, במסגרת הסכמת הצדדים למתן פסק-דין בפשרה, החליט השופט יחזקאל כי העירייה תפצה את הצלם ברדוגו ב-36 אלף שקלים נוספים. בסך הכל, אם כן, עיריית ירושלים חויבה בהליך זה להעביר 60 אלף שקלים מכספי הציבור לצלם ברדוגו, בגין הפרת זכויותיו.

מאז הגשת התביעה איתר ברדוגו פרסומים נוספים מטעם עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים שלטענתו מפרים את זכויותיו ובשל כך הגיש שתי תביעות נוספות אשר מתבררות בימים אלה.

27961-10-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 511KB)

להורדת הקובץ (PDF, 222KB)