מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן-דויד תובעת את אתר "וואלה" והכתבת ליאת רון משום שפירסמו נתונים על שכרה ועל עברה המקצועי שאינם נכונים, לטענת בן-דויד. הכתבה של רון התפרסמה ב-3.7, על רקע שביתת המורים שהובילה בן-דויד בסוף שנת הלימודים האחרונה. בן-דויד תובעת 700 אלף שקל, אם כי אינה מפרטת מדוע לטענתה מגיע לה סכום כזה.

התביעה נסובה על שתי טענות שפירסמה רון, שבן-דויד טוענת כי הן שקריות. הראשונה, ששכרה של בן-דויד עומד על "כ-90,000 שקלים בחודש בקירוב", ומגיע "משלל הגופים הקשורים להסתדרות המורים בהם היא מכהנת בתפקידים שונים, שאינם מדווחים בשום מקום". השנייה היא שבן-דויד "מתפארת שהייתה מורה להתעמלות" למרות שעבדה בתפקיד "בסה"כ במשך כשש שנים" ו"עבדה כמורה זמן קצר יחסית".

לפי בן-דויד, שכרה עומד על 45 אלף שקל בחודש, אחרי שהוגבל בעקבות המלצות ועדת פרידמן לגובה משכורתו של מנכ"ל משרד ממשלתי. בנוסף לכך היא מקבלת פנסיה בגין עבודתה כמורה, אולם מעבר לכך לא מקבלת משכורת או כספים נוספים, לטענתה. בנוסף, לפי כתב התביעה, בן-דויד עבדה כמורה להתעמלות וכמדריכה במשרד החינוך במשך 15 שנה, נוסף על שתי שנות שירותה הצבאי כמדריכת אימון גופני.

הפרסום ב"וואלה", טוענת בן-דויד, הכפיש ופגע בה. לדבריה, למרות שהעמידה את רון ו"וואלה" על כך שהפרסום כוזב, דחו את פנייתה. לכן היא דורשת פיצוי, מחיקת הכתבה ופרסום תיקון.

הכתבה של רון הוקדשה בחלקה לנושא האגודות העותמניות, גופים הלוקים בחוסר שקיפות ושהסתדרות המורים היא אחת הבולטות שבהן. יום לאחר פרסום הכתבה פרסמה רון ב"וואלה" טור בו קראה לבן-דויד לחשוף את תלוש המשכורת שלה. למחרת חשפה בן-דויד את התלוש בתוכנית "זמן אמת" בכאן 11.

את בן-דויד מייצג עו"ד ישגב נקדימון.

טרם הוגש כתב הגנה. במכתב התשובה שנשלח מ"וואלה" בתגובה למכתב ההתראה, כתבה עו"ד מאיה בית-און כי הכתבה "התפרסמה בהתאם למידע ומקורות מהימנים" של הכתבת ליאת רון, וכי מכתב ההתראה הוא "בגדר ניסיון להשתיק ולהרתיע את מרשתי מלהביא לפרסום דבר אשר יש בו עניין רב לציבור".