ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ישלם 20 אלף שקלים לצלם "הארץ" תומר אפלבאום, שתבע אותו בגין הפרת זכויותיו, כך סוכם בהסדר גישור בין הצדדים.

בחודש אפריל 2020, זמן קצר לאחר התפרצות מגיפת הקורונה בישראל, תיעד אפלבאום עבור "הארץ" הפגנה נגד ממשלת נתניהו שהתקיימה בכיכר רבין בת"א. אפלבאום השתמש ברחפן כדי לצלם את ההפגנה ממעוף הציפור, ואף זכה על עבודתו זו בפרסים שונים בישראל ובעולם.

בחודש ספטמבר 2021 פרסם ברק בחשבונותיו ברשתות החברתיות את התצלום של אפלבאום בכמה הזדמנויות שונות, בלי רשות ובלי לתת לו קרדיט, זאת גם אחרי שגולשים רבים הסבו את תשומת לבו של ראש הממשלה לשעבר, או של מי שמפעיל את חשבונותיו ברשתות החברתיות, כי מן הראוי לתת את הקרדיט הראוי לאפלבאום.

הצלם תבע את ברק, באמצעות עו"ד יוסי אפל, ודרש פיצוי בסך 75 אלף שקלים. ברק טען להגנתו, באמצעות עו"ד אושי אלמליח, כי לא פרסם את התצלום של אפלבאום למטרה מסחרית, וכי מיד לאחר שגורמים שונים שלחו לו דיווח מאתר "העין השביעית" על הגשת התביעה הסיר את הפרסומים ופרסם תחתם הבהרה.

לפני כחודשיים הגיש אפלבאום כתב תביעה מתוקן לאחר שגילה כי גם לאחר הגשת התביעה פרסם ברק בחשבונות הרשתות החברתיות שלו תצלום נוסף שצילם, וגם הפעם עשה זאת ללא אישור, ללא קרדיט וללא תגמול. ברק טען להגנתו כי גם אפלבאום פרסם את התצלום בטוויטר שלו, בלי להבהיר כי הוא עצמו הצלם.

לפני ימים אחדים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי חתמו בפני עו"ד אבי בן-מאיר על הסדר גישור ולפיו ישלם ברק לאפלבאום 20 אלף שקלים ובכך יבוא סוף להליך המשפטי.

52532-10-21