מכון הסקרים האמריקאי Pew פירסם תוצאות סקר חדש העוסק בצריכת רשתות חברתיות. לפי הסקר, טוויטר היא הרשת המועדפת על עיתונאים אולם פייסבוק היא עדיין הרשת המועדפת על הציבור הרחב לצריכת חדשות.

69% מהעיתונאים בארה"ב, לפי המדגם, מעדיפים את טוויטר, 52% את פייסבוק, 19% את אינסטגרם, 17% את לינקדאין, 14% את יוטיוב, 4% את רדיט, 3% את ווטסאפ, 2% את טיק-טוק. אחוז בודד בחר ברשתות דיסקורד, טוויץ' וסנאפשוט.

בקרב הציבור הרחב פייסבוק ויוטיוב בראש כרשתות החברתיות המועדפות לצריכת חדשות, אם כי לא באופן הדומיננטי בו שולטים טוויטר ופייסבוק בהעדפות בקרב העיתונאים. 31% מהציבור הרחב מעדיף את פייסבוק ו-22% את יוטיוב. טוויטר במקום השלישי עם 13%, אינסטגרם עם 11%, רדיט עם 7%, טיק-טוק עם 6%, לינקדאין עם 4%, סנאפשוט עם 4%, ווטסאפ עם 3% וטוויץ' עם אחוז בודד.

נתון נוסף העולה מן הסקר: פחות ממחצית מהציבור בארה"ב (48%) אומר כי הוא צורך חדשות באמצעות רשתות חברתיות באופן קבוע או מזדמן.

ב-Pew פילחו גם את הנתונים בקרב ציבור העיתונאים: ההעדפה לטוויטר דומיננטית פי שניים בגילאים 18-29, לעומת עיתונאים מבוגרים מגיל 65. הצעירים מעדיפים גם את אינסטגרם, לעומת העדפה של יוטיוב ולינקדאין בקרב עיתונאים מבוגרים יותר.

הבדלים בשימוש ברשתות חברתיות התגלה גם בקרב עיתונאים הפועלים במדיות שונות. עיתונאי טלוויזיה מעדיפים באופן ברור את פייסבוק, בעוד עיתונאים בעיתוני דפוס מעדיפים פחות את טוויטר ויותר את לינקדאין. המחקר לא מציין אם הדבר קשור לדעיכתה של תעשיית עיתונות הדפוס והצורך במציאת מקומות עבודה אלטרנטיביים.

עוד התגלתה העדפה של פייסבוק בקרב עיתונאים מכלי תקשורת המזוהים עם הימין האמריקאי, בעוד אצל עיתונאים בכלי תקשורת המזוהים עם השמאל האמריקאי התגלתה העדפה לאינסטגרם. לגבי השימוש בטוויטר נרשם קונצנזוס.