אזרח ישראלי הורשע בשבוע שעבר, במסגרת הסדר טיעון, בהסתה לטרור.

במאי שנה שעברה, על רקע מבצע "שומר החומות" וההתנגשויות האלימות בין ערבים ליהודים ברחבי המדינה, הקים תושב אשדוד אראל כוכבי מספר קבוצות טלגרם, שלפי כתב האישום שבו הודה "מטרתן להסית לאלימות ולטרור ולתאם פעולות כוחניות ואלימות נגד אזרחי ישראל הערבים".

כוכבי ניהל קבוצה בשם "צבא אזרחים - תגובת הימין!" וב-11.5.21 פרסם בין היתר את ההודעות הבאות:

אזור צפון מחר עושים סדר בנצרת עילית"

"אל תצלמו מחר כלום פשוט תכו אותם עד מוות ושלא יהיו פה ראיות"

"מחר בירושלים ובנצרת בכל הכוח!"

למחרת, ה-12.5.21, התאספו ישראלים יהודים בטיילת בת ים, התפרעו, השחיתו גלידרייה בבעלות ערבית ותקפו קשה את סעיד מוסא, אזרח ערבי שעבר במקום. באותו הלילה בשעה 22:17 פרסם כוכבי בקבוצת הטלגרם את ההודעות הבאות:

כולם לצאת עכשיו לטיילת לגבות את הצד של היהודי!!! הלילה יהיה שמה קטלות מפחידות!"

"בת ים!!! התקדמו בטיילת לכיוון יפו הערבים מיפו מתקדמים בטיילת לכיוונם איפשהו באמצע הולך להיות פיצוץ ושמה יהיה מוקד רציני!!! כולם לנסות להגיע!! עכשיו חם חם!"

למחרת, ה-13.5.21, פרסם כוכבי בין היתר את ההודעה:

יהודים יקרים לא נוותר, הלילה צו 8 לכולם, היום החג של הערבים הם מתכננים לתקוף את יהודי לוד! ניפגש להגן עליהם בשבע וחצי בעיר לוד אין מיקום חברים פשוט תיסעו למרכז תראו יהודים ותצטרפו אליהם כל הלילה יהיו קטלות בין יהודים לערבים בוא נראה מי ישלוט בעיר? ברור שאנחנו כולם להגיע!!!"

בנוסף הקים כוכבי 11 קבוצות טלגרם נוספות שחולקו לפי אזורים ונועדו לתאם פעולות דומות ברחבי המדינה. כתב האישום שבו הודה מפרט עוד שורה ארוכה של פרסומים מסיתים משלל הקבוצות שהקים. לפי כתב האישום, הקבוצות כללו אלפי אנשים.

בשבוע שעבר הודיע בא-כוחו של כוכבי, עו"ד יוסף אטיאס, כי הגיע להסדר טיעון עם המדינה במסגרתו הודה הנאשם בעבירת "הסתה לטרור". הצדדים עתרו במשותף לעונש של 9 חודשי מאסר בפועל שיוכל לרצות בעבודות שירות וכן קנס כספי.

באת-כוח המדינה, עו"ד ענבל קליין, הבהירה כי העמדה הראשונית של המדינה היתה כי העונש יהיה מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח, אולם במהלך מו"מ שהתקיים הגיעו למסקנה כי ניתן לחרוג לקולא מטעמי שיקום. השופט צבי פורר מבית משפט השלום באשקלון הרשיע את כוכבי בהתאם לכתב האישום וטרם גזר את עונשו.

47409-05-21