"היחס כלפי כל נושא גדעון סער השתנה מאז ההנהלה הקודמת של 'מעריב'", אומר היום שלום ירושלמי, הפרשן הפוליטי הבכיר של העיתון, בראיון לקרן נויבך בתוכנית "סדר יום" בקול-ישראל. "ההנהלה גילתה אליו אז יחס מיוחד ביותר. היתה חומת מגן שהגנה על גדעון סער מכל פרסום נגטיבי או ביקורתי או לא חיובי במידה מסוימת, שלא על-פי אמות מידה מקצועיות. העניין הזה לשמחתי עבר מן העולם ביחד עם העורך, ועכשיו אנו פנויים ליחס מקצועי טהור בכל העניינים הפוליטיים".

בשיחה עם נויבך על פרשת שר החינוך גדעון סער והמכתב המאשים אותו בעבירות מין אמר עוד ירושלמי: "לגבי המכתב הזה, הוא לא פורסם בכלי התקשורת האחרים, והתקשורת מעלה בתפקידה ונכנעה ללחצים כבדים מאוד שהפעיל שר החינוך. [...] ההשפעה שלו היא עצומה. גם על העיתון שאני עובד בו הופעלו לחצים", אולם בתקופת שלמה בן-צבי כבעלים והעורך של העיתון, אלו נהדפו.

בתשובה לשאלה על לחצים בכלי תקשורת אחרים אומר ירושלמי: "השר סער הוא השר המקושר ביותר לעיתונות הישראלית, אחד האנשים המאוד משפיעים, יש גם כלי תקשורת בידיו, שזה הטלוויזיה החינוכית. בעניין הספציפי הזה, השר הקים חמ"ל שנועד לטפל במשבר. הוא הפעיל אנשים, לא רק את עצמו, שדיברו עם עיתונאים, דיברו עם המערכות, דיברו גם עם מ"כ, עם אבא שלה. היה כאן ממש מטה פעולה אפקטיבי ביותר".

עוד אומר ירושלמי בתשובה לשאלה אם אוים בפיטורים בגלל נסיונו לחשוף פרטים על התנהלות סער: "אני לא יודע אם זה רק בגלל זה, אבל אוימתי בפיטורים לאורך תקופה בגלל כל מיני פרסומים, כאשר ניר חפץ היה עורך העיתון. פעמיים הוא אפילו הצליח. אבל בסופו של דבר הצדק מנצח וניר חפץ ניסה את מזלו בעריכת עיתון, ואני לא יודע איפה הוא נמצא היום, ו'מעריב' עולה ופורח וחושף ומקצועי ועובד כמו שעיתון צריך לעבוד".