"הפלישה הרוסית לאוקראינה היא אירוע של פעם בדור", הודיע הבוקר (28.2) נחום ברנע, חתן פרס ישראל לעיתונות, במאמר שקיבל מקום של כבוד בשער "ידיעות אחרונות". לפי הניתוח הגיאו-פוליטי של ברנע, כדי לפתור את הקונפליקט הצבאי דרוש כעת מתווך שיפשר בין שליט רוסיה ולדימיר פוטין לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי – ואחד המתווכים הבולטים בבורסת השמות הוא בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל לשעבר.

"אל הקלחת הזאת הצטרף, בכל כובד משקלו, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו", כתב ברנע. "אם אינני טועה, הרעיון היה של דובר צה"ל בדימוס רונן מנליס: הממשלה תגייס את נתניהו למשבר. הוא יתרום לה מנסיונו ויתווך בין שני האישים. נתניהו קפץ על ההזדמנות. קשה לדעת אם הציוצים שמתפרסמים בשמו בטוויטר מבטאים את דעתו או את חוש ההומור שלו: כל המצייץ גורע. 'אני מתכוון לאחות את הקרע בין הצדדים כמו שעשיתי בתוך החברה הישראלית כראש ממשלה', כתב אתמול. אילו הייתי זלנסקי – הייתי משתנק".

כפי שזיהו שורה של צייצנים בשעות שלאחר פרסום הטור, גם ברנע צריך להשתנק. הציוץ שייחס לנתניהו לא מייצג את עמדתו, וכלל לא פורסם בשמו – הציוץ נלקח מחשבון סאטירי שמתחזה לחשבון הרשמי של נתניהו אך מצהיר על כך באמצעות שם משתמש שאינו משתמע לשני פנים: bibisfake.

עדכון, 28.2: מאוחר יותר צויצה בחשבון הטוויטר של "ידיעות אחרונות" הודעת תיקון והתנצלות. "פרסמנו הבוקר בטורו של נחום ברנע ציטוט שגוי של נתניהו, שנלקח מתוך חשבון פיקטיבי שאיננו חשבונו של ראש האופוזיציה", נכתב בה. "אנחנו מתנצלים על הטעות, מובן שהסרנו אותה מהגרסה הדיגיטלית, ונתקן גם בעיתון".

* * *

נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות", 28.2.2022 (לחצו להגדלה)

הציוץ הסאטירי שהפיל את נחום ברנע

למעלה: נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות". למטה: הציוץ הסאטירי (צילומי מסך, לחצו להגדלה)