אחרי שנשלמו שבעה ימי חקירה נגדית של עד המדינה ניר חפץ בידי עו"ד בעז בן-צור, סנגורו של נאשם מספר 1 וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הגיע היום (20.12) תורו של עו"ד ז'ק חן, סנגורו של נאשם מספר 2, שאול אלוביץ', לחקור את העד.

לאורך השבועות האחרונים הקדיש סנגורו של נתניהו שעות ארוכות לשאלות על תנאי המעצר והחקירה של עד המדינה, ושעות ארוכות לא פחות לשאלות על הסיקור העוין שסיפק אתר "וואלה" למרשו בתקופה הרלבנטית לכתב האישום. היום הציג בא כוחו של אלוביץ' בפני בית-המשפט נושא חדש: האינטרסים האישיים של ניר חפץ.

למען הדיוק, קו החקירה הזה אינו חידוש מוחלט במשפט המו"לים. הוא מהדהד את האופן שבו הסנגורים ביקשו לצייר את עד התביעה המרכזי הקודם, מנכ"ל אתר "וואלה" לשעבר אילן ישועה, כמחולל שחיתות עצמאי ולא כשליחם של הנאשמים.

העד חפץ סירב לשתף פעולה עם קו החקירה של עו"ד חן, והדגיש פעם אחר פעם כי אף שאכן היו לו אינטרסים עצמאיים, שאותם ניסה לקדם בין היתר במפגשיו עם אלוביץ', יחסיו עם טייקון המדיה לשעבר נוצרו קודם כל ומעל לכל מתוקף תפקידו כשלוחו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.

עו"ד ז'ק חן (מימין), סנגורו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק לשעבר וכיום נאשם יחד עם נתניהו בשוחד (באמצע). בית-המשפט המחוזי בירושלים, 13.9.2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עו"ד ז'ק חן (מימין), סנגורו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק לשעבר וכיום נאשם יחד עם נתניהו בשוחד (באמצע). בית-המשפט המחוזי בירושלים, 13.9.2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי)

עו"ד חן התעמת מדי פעם עם העד, והציג בפניו ראיות לכך שאינו מדייק בחלק מהפרטים שציין לגבי מפגשיו עם אלוביץ', בעיקר בכל הקשור למועד המדויק שלהם. אולם אף על פי כן, נכון לעכשיו, ובניגוד להתנהלות מול העד ישועה, הסנגור של מי שהיה בעל השליטה באתר "וואלה" שומר על עיקרון אחד שהקפיד עליו גם סנגורו של נתניהו – הוא לא שם לעצמו כמטרה לערער את אמינותו של עד המדינה חפץ, להציגו כמניפולטור ושקרן שאין להאמין למלה אחת היוצאת מפיו.

אי-הדיוקים שהציף עו"ד חן בפני חפץ ובית-המשפט נועדו לתמוך בתזה האלטרנטיבית שהסנגור מבקש לשכנע בה, כאילו חפץ פעל ממניעים אישיים. אופיו של חפץ – שנודע לשמצה כעושה דברם לא רק של נאשם מספר 1 נתניהו אלא גם של נאשם מספר 4, מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס, ושל הטייקון שירד מנכסיו והורשע בפלילים נוחי דנקנר, שהעדיף פעם אחר פעם את טובת אדוניו על פני טובת הציבור – טרם הועמד למבחן בחקירה הנגדית.

החלום של ניר חפץ

את פרישת מסד הנתונים שנועד לבסס כי חפץ פעל ממניעים אישיים החל עו"ד חן בציטוט מתוך חקירתו של עד המדינה השני, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה (מומו) פילבר. "היו מקרים כאלה שהוא קידם עניינים של כל מיני בעלי אינטרסים", אמר פילבר על חפץ בחקירתו במשטרה. חפץ זכר כי לאחת הפגישות שקיים עם פילבר הביא עמו את הפרסומאי איל חומסקי, מבעלי קבוצת הפועל ירושלים בכדורסל, שביקש לקדם אינטרס שלו מול משרד התקשורת.

אייל חומסקי (צילום: הדס פרוש)

אייל חומסקי (צילום: הדס פרוש)

"הוא", אמר חפץ על חומסקי, "רצה שהמשחקים באירופה ישודרו בערוץ 20, אבל לערוץ היתה בעיה עם הרישיון. זה היה אמור להיות ערוץ מורשת. זה מה שידעתי לפני הפגישה. אחרי זה הם זזו ודיברו ביניהם".

בהמשך עבר עו"ד חן לחקור את חפץ על תוכניותיו ונסיונותיו להקים כלי תקשורת חדש, תוכניות ונסיונות שלא התממשו בסופו של יום. בחקירתו הראשית סיפר חפץ כי פעל בהקשר זה מטעם ראש הממשלה דאז נתניהו. "אתה לא פועל לשם שמיים, וזה לגיטימי", אמר הסנגור, "אתה תכננת שזה יהיה עוד מקור פרנסה שלך". עד המדינה אישר זאת. אולם לפי חן, הניסיון להקים כלי תקשורת חדש בשליחות נתניהו היה רק המשך לנסיונות קודמים של חפץ להקים כלי תקשורת חדש שבו יוכל להשתלב, שלהם לא היה כל קשר לנתניהו.

עו"ד חן ציטט מחקירתו במשטרה של חפץ, שם אמר כך: "בעצם, אפשר לומר שבחיי הבוגרים החלום שלי, מה שבאמת רציתי לעשות בחיים שלי, היה להיות בעצם בעלים של כלי תקשורת. זה מה שתמיד רציתי לעשות". "זה נכון", אישר עד המדינה בבית-המשפט, "לא רציתי לא פוליטיקה ולא מנכ"ל משרד תקשורת, זה מה שרציתי".

"לי היו מחשבות יזמיות בתחום התקשורת מקדמת דנא", סיפר חפץ בבית-המשפט, והדגיש כי בעוד נתניהו שאף להקים כלי תקשורת ימני, הוא עצמו התמקד בהקמת כלי תקשורת רווחי. תחילה בדק אפשרות להקים חינמון, עוד לפני צאתו לאור של "ישראל היום". בהמשך פעל להקמת אתר אינטרנט חדש, ולצורך כך ניסה לגייס משקיעים, בין היתר את האוליגרך רומן אברמוביץ'. אחרי שניסיון זה כשל, העיד חפץ, פעל מטעם איש העסקים דוד דוידוביץ' כדי לבדוק את "ההיתכנות של הקמת ערוץ טלוויזיה מסחרי חדשותי בישראל".

דוד דוידוביץ' (צילום: אורן פרסיקו)

דוד דוידוביץ' (צילום: אורן פרסיקו)

עו"ד חן הקדיש זמן ממושך לחקירתו של העד חפץ על משפט אחד שאמר לחוקרי המשטרה בחקירתו מ-6.3.2018: "רוב הפגישות שלי עם מומו היו בעניין... שאני יזמתי, שאני יזמתי אותן הרי, זה היה בענייניים שלי, שזה בעיקר טלוויזיה רב-ערוצית".

חפץ ביקש להתנער מהציטוט. "אני מאשר שהיו גם ברקע דברים אישיים שלי, אבל זה לא שנפגשתי איתו כדי לקדם את עסקי", אמר, ושב וחזר על עדותו מהחקירה הראשית, שלפיה עיקר פגישותיו עם פילבר הוקדשו לענייני ערוץ 20 (שעבורו כופף נתניהו את הרגולציה), תאגיד השידור (שאותו ניסה נתניהו לסרס או לסגור), אתר החדשות "וואלה" ו"ענייני סביבת נתניהו".

ניר חפץ: "אני מניח שב-3,000 עמודים אתה תמצא עוד התנסחויות לא מוצלחות. אני עכשיו על דוכן העדים, מעיד בשבועה. מה שאמרתי עכשיו זה הנכון"

"לכל כלל יש יוצא מן הכלל", העיד היום חפץ בחקירה הנגדית, "ולפעמים זה גם עניינים אישיים שלי, אבל ככלל הפגישות היו לענייני בנימין נתניהו. [...] אני יודע מה שאני אומר מזיכרון חד. היו גם נושאים אישיים, היו גם אינטרסים אישיים. אבל זה היה תמיד בהקשר של נתניהו".

עו"ד חן שב ועמד על הסתירה בין דברים אלו של חפץ בעדות בבית-המשפט לבין הגרסה שמסר לחוקרי המשטרה, אך עד המדינה לא התרצה. "אני מניח שב-3,000 עמודים אתה תמצא עוד התנסחויות לא מוצלחות", אמר לסנגור. "אני עכשיו על דוכן העדים, מעיד בשבועה. מה שאמרתי עכשיו זה הנכון".

אחרי שעו"ד חן שב והטיח בעד את הסתירה הוסיף חפץ: "עו"ד חן, אני רוצה לגלות לך סוד. כאשר אני יושב עם מר אלוביץ' בסלון, והוא שולח אותי להגיד לנתניהו מה שסוכם עם מומו, ואני במקום ללכת לנתניהו הולך למומו, לא עשיתי את זה בעניינים אישיים. אבל יכול להיות שבאותה פגישה, בשוליים, היתה שיחה על עניינים אישיים".

אור ירוק משרה

חלק אחר בחקירה הוקדש לניסיון להביא את חפץ להודות כי שרה נתניהו לא היתה מעורבת במינויו של שלמה פילבר לתפקיד מנכ"ל משרד התקשורת. עו"ד חן ציטט בפני חפץ דברים שאמר בחקירתו במשטרה מ-6.3.2018: "עכשיו בניגוד למה ש... שראיתי בחומר הראיות, במהלך החקירה הזאת שהראו לי... שהראו לי, נדמה לי מפיו של שלמה פילבר, שיש טענה שגם שרה היתה מעורבת בזה, אז זה לא נכון. שרה לא דיברה איתי על זה לפני השיחה עם ביבי, ואני גם לא בטוח שאחרי, אבל בוודאות לא דיברה איתי לפני זה מעולם".

עו"ד אמיר טבנקין מפרקליטות מיסוי וכלכלה התנגד לשאלה של עו"ד חן על הציטוט שלעיל. לאחר שהעד חפץ יצא מהאולם ציין טבנקין בפני בית-המשפט שהמשפט הזה לא נאמר לגבי מינויו של פילבר למנכ"ל, אלא לגבי הצעתו של נתניהו למנות את חפץ למנכ"ל. למעשה, מיד לפני המשפט שצוטט אמר חפץ: "הוא הציע לי להיות מנכ"ל משרד התקשורת". ומיד אחרי הקטע שצוטט אמר חפץ: "אני נתתי בו במקום תשובה שלילית", והוסיף – "אמרתי שאני רואה את זה ככבוד גדול שהוא חשב עלי ומציע לי את זה".

עד המדינה שלמה פילבר בעת שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת. הכנסת, 2.8.2016 (צילום: יונתן זינדל)

עד המדינה שלמה פילבר בעת שכיהן כמנכ"ל משרד התקשורת. הכנסת, 2.8.2016 (צילום: יונתן זינדל)

עם חזרתו של חפץ לאולם זכה העד, בהוראת השופטים, לקרוא גם את החלקים שמופיעים לפני ואחרי המשפטים שצוטטו בפניו קודם לכן, והבהיר כי מה שאמר לגבי מעורבותה של שרה נתניהו נוגע להצעתו של ראש הממשלה דאז למנותו למנכ"ל המשרד.

אשר לפילבר, חפץ הוסיף: "לאחר שהעליתי את הרעיון (שפילבר ימונה לתפקיד; א"פ), שרה כן היתה מעורבת במינוי הזה. אין שום סיכוי בעולם שמינוי כזה יעבור בלי אישורה של שרה". השופטת רבקה פרידמן-פלדמן ביקשה מחפץ להעיד רק על מה שהוא יודע מידיעה אישית, אך העד התעקש כי כך הוא עושה. "שרה נתנה אור ירוק למינוי הזה", חזר ואמר, "אור ירוק משרה, ואני יכול לתת עוד 20 דוגמאות".

בשלב מסוים בחקירה ביקשה השופטת פרידמן-פלדמן מחפץ לצאת ואמרה לעו"ד חן: "חומרי החקירה לא בידינו, אבל אנחנו לא מצליחים להבין את קו החקירה. לאן זה הולך?".

סנגורו של אלוביץ' הסביר כי בעוד התביעה הציגה את המפגשים של חפץ עם פילבר, ישועה ואלוביץ' כחלק מהיחסים הפסולים שבסיס כתב האישום, היא התעלמה לחלוטין מ"כל מסכת האינטרסים הפרטיים של מר חפץ". "להבדיל מהתוכן שהעד הכניס לפגישות האלה כשנחקר במשטרה ובבית-המשפט, אנחנו צריכים להניח תשתית לתוכן אחר", הסביר עו"ד חן. "התמונה שהוצגה לכם היא פרקציה של המציאות. קודם כל נתאר את המציאות, ואחר-כך נתווכח על הנרטיב, אבל יש סיבה שהציגו לכם רק פרקציה".

קו פרשת המים במרכז שוסטר

כדי להאיר באור שונה את הפגישות של חפץ עם הנאשם אלוביץ' ועם מנכ"ל "וואלה" לשעבר אילן ישועה התמקד תחילה עו"ד חן במיזם פרטי שחפץ חיפש לו בית מקוון. המיזם, שנועד לפעול בחברה ששמה "הרוב קובע", היה משותף לחפץ ולבדרן ואיש העסקים שלום אסייג. חפץ הגדיר זאת "פלטפורמה בתחום הפרסום" שפיתח יחד עם אסייג.

שלום אסייג (צילום: דוד כהן)

שלום אסייג (צילום: דוד כהן)

במסגרת חיפושיהם אחר "שותף אסטרטגי" נפגש חפץ עם נציגי "וואלה", כולל המנכ"ל אילן ישועה. אולם ב"וואלה" דרשו מיליון שקל למימוש שיתוף הפעולה, והמיזם בסופו של דבר נותר בגדר תוכנית בלבד.

בחודש אוגוסט 2019 עִדכן חפץ את גורמי החקירה ואמר להם: "היום פנה אלי עיתונאי בבקשה לתגובה על זה שכביכול היתה לי פעילות עסקית מול 'וואלה' בשנת 2014. הוא הסביר שמתדרכים נגדי כדי להציג מצג שלפיו נהניתי עסקית מאתר 'וואלה', והדברים משוללים יסוד". בעדותו ציין חפץ כי העיתונאי הוא כתב חדשות 12 גיא פלג. לאורך כל חקירתו בנושא זה הדגיש חפץ כי גם אם נפגש עם ישועה במסגרת המשא-ומתן על המיזם העסקי הפרטי שלו, הקשר שלו עם מנכ"ל "וואלה" הפך משמעותי רק אחרי שנתניהו שלח אותו לפגוש את אלוביץ' כדי לייצר ציר תקשורת מול "וואלה", ובעל השליטה, מצדו, ביקש ממנו להעביר את מסריו דרך המנכ"ל ישועה.

"קו פרשת המים", אמר חפץ, היה ב"פגישה במרכז שוסטר ברמת-אביב עם ישועה", אחרי שהופנה אליו על-ידי אלוביץ'. "מאז זה התחיל לעלות, ולפני כן זה היה מאוד דליל", הוסיף בהקשר של פגישותיו עם מנכ"ל "וואלה".

אם אתה היית מזמין אותי, לא הייתי בא

עו"ד חן ניסה להפריך את התשובה הזו, ולשם כך התמקד במה שנראה כבלבול של חפץ לגבי תאריכי הפגישות. בחקירותיו הקודמות, במשטרה וגם בבית-המשפט, ציין את חודש נובמבר 2014 כמועד שבו נשלח על-ידי נתניהו להיפגש עם אלוביץ' כדי לפתח ציר תקשורת מול "וואלה". אולם הצלבה בין דו"ח איכוני מכשירי הטלפון לבין היומנים של אלוביץ' וחפץ העלתה כי השניים נפגשו שלוש פעמים בחודש ספטמבר 2014 (ב-3.9, ב-18.9 וב-19.9) במשרדי חברת יורוקום של אלוביץ' או בביתו הפרטי של הטייקון.

"מרגע שגדעון סער התפטר הפגישות עוסקות בזה, במי יהיה במשרד התקשורת (במקומו של השר גלעד ארדן, שהחליף את סער במשרד הפנים; א"פ)", העיד חפץ. "אם זה ספטמבר, וזה אחרי התפטרות גדעון סער, הפגישות הן על זה, נקודה. אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה, אבל הפגישות הן כי הוא [אלוביץ'] מודאג מי יהיה שר התקשורת הבא והוא רוצה לבחוש בזה".

גלעד ארדן וגדעון סער בטקס חילופי השרים במשרד הפנים, 6.11.2014 (צילום: יונתן זינדל)

גלעד ארדן וגדעון סער בטקס חילופי השרים במשרד הפנים, 6.11.2014 (צילום: יונתן זינדל)

סער הודיע על התפטרותו ב-17.9.2014, אך עו"ד חן לא גילה זאת לעד בשלב זה. תחת זאת אמר לעד: "אתה מתווכח עם עצמך, זה טיפה פזיז. אני לא מבין למה פתאום נדלקת". "ארבע פגישות בחודש ספטמבר? אין סיכוי שהם היו בעניינים פרטיים שלי. אין סיכוי", התעקש חפץ. "הזמנים יכולים קצת לשייט, אבל האמת היא אמת ומרגע שגדעון סער התפטר והיה ברור שגלעד ארדן עוזב את משרד התקשורת הפגישות עם שאול אלוביץ' היו ביוזמתו בנושאים האלה, ושום דבר שתציג לי עכשיו, כאילו זה היה פגישות בנושאים שלי, זה עורבא פרח. יכול להיות שבשוליים של פגישה כזו עלה גם נושא שלי, אבל כשאני הגעתי פעם אחר פעם למשרדי יורוקום או לביתו זה היה לבקשתו".

בשלב זה, במענה לשאלת השופט משה בר-עם, גילה עו"ד חן כי סער הודיע על התפטרותו ב-17.9, אך לא חזר בפני העד על שניים מתאריכי הפגישות שלו עם אלוביץ', שנערכו יום ויומיים לאחר הצהרת סער. תחת זאת שאל את חפץ על הפגישה מ-3.9, שבועיים לפני ההודעה.

הפגישה הראשונה, הסביר חפץ, לא היתה ביוזמת אלוביץ' אלא ביוזמת נתניהו, ששלח אותו לטייקון המדיה המקורב אליו כדי לפתוח את ציר התקשורת מול "וואלה". "מאוד יכול להיות שהפגישה הראשונה שהוא שלח אותי אליה לא קשורה לסער", השיב חפץ. "היא התקיימה במשרדי יורוקום, יכול להיות שב-3 בספטמבר, יכול להיות שלפני. אם יש פגישות דחופות לאחר התפטרותו של סער, אלה פגישות ששאול אלוביץ' יזם מיד, כי הוא זינק על הדבר הזה ורצה שר תקשורת שיהיה נוח לו".

ניר חפץ: "אם אתה חושב שהטייקון מספר 1 במשק, שאול אלוביץ', פוגש את הבחור הנחמד הזה חפץ, שהוא בעיקר לשעבר באותה תקופה, ארבע פעמים בחודש בגלל עסקיו האישיים של חפץ ולא בגלל ששלח אותו ראש הממשלה בנימין נתניהו, אני לא יודע, אולי אתה לא חי פה באזור"

עו"ד חן התעקש על גרסתו, כאילו הפגישות של חפץ עם אלוביץ' היו "על רקע עסקי", כולל שתי הפגישות שהתקיימו מיד לאחר הודעת סער על פרישתו, אך עד המדינה לא נסוג מעמדתו. "אם אתה חושב שהטייקון מספר 1 במשק, שאול אלוביץ', פוגש את הבחור הנחמד הזה חפץ, שהוא בעיקר לשעבר באותה תקופה, ארבע פעמים בחודש בגלל עסקיו האישיים של חפץ ולא בגלל ששלח אותו ראש הממשלה בנימין נתניהו, אני לא יודע, אולי אתה לא חי פה באזור. הוא פגש אותי בספטמבר כי הייתי שלוחו של בנימין נתניהו, נקודה. אתה נותן לי יותר מדי קרדיט".

עו"ד חן הפנה את בית-המשפט לכך שבחקירתו במשטרה, כשנשאל כיצד קרה שנפגש פעם אחר פעם עם אלוביץ' בתקופה אינטנסיבית כל-כך של ימי בחירות, הסביר חפץ כי ביקש בין היתר לקדם את ענייניו האישיים. "חשבתי שזה נכון לעצמי, אם יש לי זמן, להרחיב יותר את הקשרים שלי, להכיר אותו יותר טוב, בשביל העתיד", אמר לחוקרים. "הוא אדם, הוא טייקון במשק... וזה לא יזיק לי, באופן אישי ש... שהציר הזה התחמם למען העתיד... באופן כללי, בלי תוכניות ספציפיות. ככה, באופן כזה הכרתי את נוחי דנקנר, באופן כזה הכרתי בעבר את עידן עופר".

"זה נכון?", שאל עו"ד חן את חפץ, שהשיב: "אם אתה היית מזמין אותי באותה תקופה סביר להניח שלא הייתי מגיע, אבל אם נוחי דנקנר או מר אלוביץ' מזמינים אותי...".

סיפור גדול

אחד מאפיקי ההכנסה האפשריים שביקש חפץ לקדם בפגישותיו עם אלוביץ' היה מתן שירותי ייעוץ תקשורתיים לקבוצת בזק שבשליטתו. עו"ד חן חקר את חפץ על שאיפתו זו ולגבי האופן שבו עלתה בפגישות עם מרשו. חפץ, מצדו, חזר פעם אחר פעם על הטענה כי אמנם ניסה לקדם את עצמו לתפקיד יועץ לקבוצת בזק, אך עשה זאת בשולי פגישות שיזם אלוביץ' למטרותיו הרגולטוריות.

"אלוביץ' יזם את הפגישות האלה לענייניו", אמר, "זה הכלל, והיו לכך רק יוצאים מן הכלל מאוד-מאוד נדירים. אבל בפגישה שהוא קורא לענייניו, מה טבעי הדבר שאני אעלה גם בקשה שלי? כך החיים מתנהלים. המרכז היה ניסיון שלו לאייש את משרד התקשורת בדמות שנוחה לו. אולי 3% מהזמן היו בנושאים האלה (יוזמות חפץ; א"פ), אתה באמת חושב שהנושאים האלה כל-כך עניינו אותו? [...] הוא יוזם פגישות לענייניו, ואני מעלה בקשה. אני לא נפגש איתו כדי לקדם את עצמי כנושא הפגישה המרכזי. ברור שזה חשוב לי, אבל את הפגישות אלוביץ' יוזם לענייניו הרגולטוריים".

גד פרץ (צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 2)

גד פרץ (צילום מסך מתוך שידורי ערוץ 2)

בסופו של דבר, ואף שלדברי חפץ נחתם חוזה בינו לבין מנכ"ל בזק בינלאומי דאז מוטי אלמליח על שירותי ייעוץ תמורת ריטיינר חודשי בסך 48 אלף שקל, הוא עצמו החליט לסגת מההסכם. הסיבה טמונה לדבריו בפנייה שקיבל מכתב התקשורת של "גלובס", גד פרץ.

"למה זה הבהיל אותך?", שאל עו"ד חן. "כי זה כותרת ראשית בעיתון", השיב חפץ, "שאני גם מייעץ לבנימין נתניהו וגם למר אלוביץ'". בהמשך הוסיף: "יש חלקים בתקשורת שהיו עושים מזה סיפור גדול, ולכן לא רציתי את המהומה הזו".

מירי רגב חייבת בענק

במהלך יום החקירה הראשון של עו"ד חן, הציג סנגורו של אלוביץ' רק דוגמה אחת לאופן שבו ניסה חפץ לנצל את קשריו הפוליטיים כדי לקדם את עסקיו האישיים, בלי כל קשר לנאשמים במשפט.

מתוך מזכר שקיבלו הסנגורים מהתביעה הקריא חן תמצות של "שיחה בין ניר לאיש עסקים (ככל הנראה מנהל/בעלים בקנדה-ישראל, חבר איגוד הטניס, הוועד האולימפי) מתאריך 21.2.16". בתמצות השיחה, שערכו גורמי החקירה להקלטה שנמצאה אצל חפץ, נכתב כך:

משוחחים על כך שניר רוצה לחבר משקיע סיני לעסקת נדל"ן של החברה, פרויקט בלו. מדברים על רגולציה בנוגע לפועלים סיניים שיגיעו לארץ ומתי האישור להבאת הפועלים צפוי להינתן. [...] בסוף השיחה מדברים על ספורט. בדקה 26 איש העסקים אומר לניר שהיה שמח להיות יו"ר הטוטו. ניר שואל את האיש אם היה רוצה להיות יו"ר הטוטו, האיש אומר כן, וניר אומר לו שיבדוק מה הוא יכול לעשות. ניר אומר לאיש שאם עניין הטוטו ייצא לפועל הם יצטרכו לשבת ולדבר. ניר מוסיף שהיא (מירי רגב) חייבת לו בענק".

מחר צפויה להימשך חקירתו הנגדית של חפץ בידי עו"ד חן.

להורדת הקובץ (PDF, 2.34MB)

67104-01-20

משפט המו"לים