אתר "וואלה" יפרסם הודעה ויתרום 8,000 שקלים לעמותה, זאת במסגרת הסכם עם ח"כ דוד אמסלם שהגיש תביעה נגד האתר וכתבו לשעבר אבי אשכנזי. במוקד התביעה עמד ההבדל בין "מצר" ל"מתנצל".

בשלהי שנת 2017 פורסמו ב"ידיעות אחרונות" עיקרי עדותה של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, בפרשה המכונה "תיק 1000". כמה חודשים לאחר מכן התייחס לכך ח"כ דוד אמסלם בראיון לגלי-צה"ל, ואמר כי "צבט את עצמו" כשראה את הפרסום ב"ידיעות אחרונות". "העוזרת של מילצ'ן מספרת מה היה. הרי אם זה היה דוד אמסלם, באמצע חקירה, למחרת ארבע ניידות לוקחות אותי ישר לקלבוש", אמר ח"כ אמסלם, "זה שיבוש הליכי חקירה".

בעקבות דברים אלה הגישה קליין תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים נגד ח"כ אמסלם, אולם כעבור חודשים ספורים בדיון שנערך בפני השופט יעקב שקד מבית-משפט השלום בהרצליה הגיעו הצדדים לפשרה במסגרתה הבהיר אמסלם כי "הוא לא התכוון שגב' קליין התראיינה לעיתון בעניין עדותה במשטרה בעניין תיק 1000 ולא התכוון לכך ששיבשה הליכים". עוד הוסכם כי "בנסיבות אלו, לא ראה הנתבע [אמסלם] מקום להתנצל על דבריו, אך ככל שדבריו של הנתבע בקשר לגב' קליין בראיון האמור הובנו אחרת, הוא מצר על עוגמת הנפש שנגרמה לגב' קליין כתוצאה מכך".

בעקבות הפשרה בין קליין לאמסלם עלה באתר "וואלה" מבזק מאת העיתונאי אבי אשכנזי תחת הכותרת "הסדר בתביעת לשון הרע נגד ח"כ אמסלם: יתנצל בפני קליין". בגוף המבזק נכתב כי אמסלם "אמר לבית המשפט כי [הוא] 'מצטער על הפגיעה בגברת קליין ומדגיש שדבריי לא היו מכוונים אליה'".

בגין מבזק זה הגיש אמסלם, באמצעות עו"ד אשר אקסלרוד, תביעה בסך כ-285 שקלים נגד אשכנזי ו"וואלה". "האמור במבזק, כאילו התובע יתנצל בפני הגב' קליין או הצטער על הפגיעה לכאורה בגב' קליין, מהווה דיווח שאינו נכון, מטעה את ציבור הקוראים, ואינו עולה בקנה אחד עם ההסדר שבין הצדדים".

ב"וואלה" טענו בתגובה, באמצעות עו"ד ניר הראל, כי "עסקינן בזוטי דברים; עניין של מה בכך המעמידים את הניסיון של התובע לטעון באמצעות פלפולי לשון חסרי תכלית כי מצר אינו דומה להתנצלות (בהיבט הצר) וכי העובדה שהתובע התנצל או הצר מעמידה אותו באור שעשוי היה להשפיל אותו".

לאחרונה הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכמה לפיה התביעה תסולק, חברת וואלה תקשורת בע"מ תעביר תרומה בסך 8,000 שקלים לעמותת שלווה ותפרסם בעמודי החדשות שלה הודעה כדלקמן:

ביום 14.6.2018 בשעה 13:31 פורסם באתרנו מבזק חדשות "הסדר בתביעת לשון הרע נגד ח"כ אמסלם: יתנצל בפני קליין". המערכת מבקשת להבהיר כי לאחר בדיקה נמצא כי האמור בכתבה לא היה נכון. יודגש כי ח"כ אמסלם לא התנצל בפני הגב' קליין אלא הצר על כך שנגרמה לגב' קליין עוגמת נפש וזאת במסגרת הדיון שהתקיים בבית המשפט ביום 12.6.2018 ת.א. 56410-02-18, קליין נ' אמסלם".

35482-12-18

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 105KB)