מוּווווונדיאל

"המלה 'מונדיאל' הגיעה לישראל מדרום אמריקה, ויש להגות אותה mundial", מסביר הקורא דרור גלוברמן. "ולמרות זאת, כל אתרי האינטרנט (וואלה, רשות השידור, "הארץ") משתמשים בכתובת mondial, כמו שיבוש ההגייה שהשתרש בארץ. יאמרו לך שזה מבוסס על הצורה הצרפתית, אבל לא זו הדרך שבה הכינוי הזה הגיע לישראל ונדבק לגביע העולמי בכדורגל".

המונדיאל הנוכחי הביא לשליפה מהארכיון של תמונת הגול של נבחרת ארה"ב מול אנגליה במונדיאל 1950. דורון פישלר ממשטרת הפוטושופ מזכיר שמדובר בזיוף – הכדור עבר את השער, והרשת צוירה עליו ידנית כדי שייראה כאילו הוא בפנים.

"בשנת 1977 גברו הכדורסלנים מישראל על אלופת ברית-המועצות צ.ס.ק.א בשלב הגמר של אליפות אירופה", נכתב בבחינת הבגרות בחיבור שהתקיימה לאחרונה. "פחות מחודשיים לאחר מכן העפילו כדורגלני מכבי לפסגה נוספת, לאחר שניצחו את אלופת איטליה וזכו בגביע אירופה בכדורגל". ב-ynet מזכירים למשרד החינוך שהניצחון ההיסטורי היה בכדורסל דווקא.

טכנולוגיה מתקדמת

במקרה של פציעה או הרחקה, הכדורגלן המוכשר כריס קילן יחליף את עצמו (ynet, 15.6.10).

ynet, 24.6.10: "האיטלקים יתמודדו מול סלובקיה, אך הם לא תלויים רק בעצמם. ניצחון ישלח אותם למקלטי הרדיו, כשהתוצאה במשחק המקביל, בין ניו זילנד לפרגוואי, תכריע את זהות העולות". וזה כי המשחק מתקיים במאה ה-19, לפני המצאת הטלוויזיה והטלפון הסלולרי?

וואלה (14.6.10): רן בן שמעון לא נטש את האולפן; הוא היה בדרום-אפריקה. אתם מתכוונים לאלון מזרחי.

עכשיו בערוץ 5+: המשחק משודר בשידור חוזר בשידור ישיר.

גיאוגרפיה

ynet ‫(21.6.10): צפון-קוריאה? דרום-קוריאה? משהו עם קוריאה.

אתר ערוץ 1: סלובניה? סלובקיה? סלומשהו.

nrgמעריב (25.6.10): סן-דייגו נמצאת בקליפורניה. קליפורניה היא מדינה. סן-דייגו היא עיר.

כמה כמה?

מה התוצאה במשחק? תלוי איזה חלק באתר "הארץ" קוראים (26.6.10).

המשחק בין ארגנטינה לדרום-קוריאה הסתיים ב-4:1 לטובת ארגנטינה. או כפי שהציג זאת ווידג'ט הספורט של גוגל, 4:1 לטובת דרום-קוריאה.

עריכה/הגהה/כיתוב תמונה

ספרד: ההפסד היה להספד (אתר "הארץ", 22.6.10).

השם האמצעי הוא ארמנדו, לא אמנדו. ואיך נכתב שם המשפחה, מרדונה או מראדונה? (yes, 26.6.10)

אתר המונדיאל של "הארץ", 29.6.10:

אתר המונדיאל של "הארץ", 24.6.10:

אצבע ב"עין השביעית"

אלעד ליפשיץ תוהה: "האם ירמי אולמרט הוא תאגיד גדול עד כדי שהוא צריך יו"ר משלו? (וואלה, 10.6.10). וגיליתי שגם 'העין השביעית' נפלה באותו הפח".

התיקונים הגיעו מטל ניר, עודד קרמר, שלמה מן, רועי רוטמן, ליאור וייץ, אסף רחמני, שי פרנס, קובי סלע, מיכאל זילברמן, טליה ואיש, צביקה בשור, אלעד ליפשיץ, יאיר רזין, יואב פוירשטיין, גילעד נס ודרור גלוברמן.

צילום טל ברודי: טל ברודי, צילום כדורגל: Telstar Logistics – Todd Lappin ‫(cc-by-nc), עיבוד מחשב: עידו קינן; איור שחקן כדורגל: tsevis (רשיון cc-by-nc-nd); אייקונים: פרויקט PICOL (רשיון cc-by-sa).

נתקלתם בטעויות מעניינות בתקשורת? שלחו לינק וצילומסך (כך עושים זאת) לכתובת tikunim@kenans.net, וציינו אם ברצונכם לקבל קרדיט.