הפעיל החברתי ואיש השב"כ לשעבר גונן בן-יצחק הגיש תביעת דיבה בסך 144 אלף שקלים נגד אלון-לי גרין, ממנהלי תנועת "עומדים ביחד", זאת בשל ציוץ בטוויטר.

שלשום (16.6) שודר ב"אולפן שישי" ראיון עם לוסי אהריש, שבו אמרה בין היתר כי לו אביה היה מבצע פיגוע לא היו נותנים לה לשטוף את הרצפות בחברת החדשות של ערוץ קשת 12, לא כל שכן לשדר בה. בעקבות אמירתה של אהריש צייץ בן-יצחק: "אם אבא של לוסי היה עושה חלילה פיגוע, ברור שהיא לא היתה מקבלת עבודה, השאלה אם במקרה כזה היו מאפשרים לצאת לסקנדינביה לבלות במועדוני גייז?".

גרין צייץ מחדש את הציוץ של בן-יצחק בתוספת המילים: "יש מצב שבשב"כ, מקום העבודה הקודם של גונן, הוא נהג לסחוט הומואים בארון, פרקטיקה ידועה ושפלה של מנגנוני הביטחון של ישראל. אבל חייבים לזכור: אאוטינג, איום באאוטינג או סחיטה על בסיס נטייה מינית זה דבר שפל ונוראי לעשותו. וזה נכון כשמדובר בפלסטינים, ביריבים פוליטיים או מי שלא מחבבים".

בגין ציוץ זה התריע בן-יצחק כלפי גרין כי יש לו עשר דקות "למחוק את התועבה הזו ולהתנצל", אך גרין לא מחק את ציוצו. בעקבות זאת הגיש בן-יצחק את תביעתו.

בן-יצחק מבהיר בתביעתו כי בציוץ שכתב על מועדוני גייז בסקנדינביה "לא התייחס לאף אדם בצורה ספציפית". לדבריו, "ברשת החברתית טוויטר נהוג לתייג אנשים כאשר מתייחסים אליהם באופן ספציפי אולם במקרה זה איש לא תויג". בציוץ בטוויטר כתב בן-יצחק: "הרפרנס הוא על ההשפלות שעוברים ערביי ישראל ביציאה לחו"ל. יש לי חברים טובים ערבים - פעם אחרי פעם משפילים אותם בצורה מקוממת בנתב"ג. לא מחבלים ולא ילדים של מחבלים. פשוט נולדו אזרחים ערבים. זה הרפרנס בקשר למה שלוסי אמרה על עבודה".

אשר לציוץ של גרין, לפי בן-יצחק "הציוץ שפרסם הנתבע נועד להשפילו בעיני הבריות, לפגוע בו על רקע עברו כאיש שב"כ, ולפגוע במעמד שצבר התובע כפעיל חברתי אשר מעורב באינספור מאבקים חברתיים".

לדברי בן-יצחק, המייצג את עצמו, מעולם לא פעל כפי שגרין מתאר, ולמעשה "קביעתו של הנתבע לפיה סחיטה של הומואים בארון היא פרקטיקת עבודה ידועה של השב"כ היא אמירה חסרת ביסוס, מנותקת מהמציאות, מעידה על חוסר הבנה של הנתבע בעניין והיא מדגישה את העובדה שהציוץ נכתב מתוך בורות ורשעות". לפי בן-יצחק, לא רק שמעולם לא סחט פלסטינים הומואים בזמן עבודתו בשב"כ אלא ש"מעולם לא נחשף התובע לפרקטיקות כאלה".

לפיכך הוא מבקש מבית-המשפט לחייב את גרין למחוק את הציוץ שפרסם ולפצותו בסך 144 אלף שקלים.

33308-04-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 2.76MB)