ד"ר לימור סמימיאן-דרש תובעת 150 אלף שקל מכתב חדשות 13 אביעד גליקמן ומחברת החדשות בטענה כי אלו פרסמו עליה לשון הרע.

בחודש יולי האחרון פרסם חיים לוינסון ב"הארץ" כי ד"ר סמימיאן-דרש תמונה ליועצת חיצונית לרה"מ בנימין נתניהו בענייני מגפת הקורונה. בערבו של אותו היום פרסם גליקמן במהדורת חדשות 13 כי ד"ר סמימיאן-דרש תקבל 60 אלף שקלים בחודש תמורת הייעוץ לנתניהו. בשני הפרסומים הודגש הקשר שלה לנתניהו. בין היתר הקריא גליקמן ממסמך ההתקשרות לכאורה שם נכתב ע"י משרד ראש הממשלה כי בינו לבין סמימיאן-דרש "יחסי אמון מיוחדים".

"היא נחשבת למקורבת אליו [רה"מ נתניהו] ואל בנו יאיר", אמר מגיש חדשות 13 אודי סגל. "מדובר במקורבת מאוד לראש הממשלה שכותבת טורים בעדו", הוסיף גליקמן ודיווח כי עם ד"ר סמימיאן-דרש נחתמה התקשרות לחודשיים עם אופציה להארכה, וכי עלות שכרה לארבעה חודשים תגיע לרבע מיליון שקל.

בתביעה שהגישה ד"ר סמימיאן-דרש, באמצעות עו"ד רון לוינטל, נטען כי הדיווח בחדשות 13 התעלם לחלוטין מהרקע המקצועי שלה ומהעובדה כי היא חוקרת המתמחה ב"ממשק שבין תפיסות של איומים עתידיים ואי ודאות ומערכי היערכות מדינתיים לחירום בישראל ובמקומות נוספים בעולם". עוד נטען כי לפני הפרסום כלל לא התבקשה תגובתה. בנוסף טוענת ד"ר סמימיאן-דרש כי בשל אילוציה הועסקה חודשיים בלבד כיועצת, במתכונת חלקית, והשתכרה פחות מ-33,500 שקל (לא כולל מע"מ) עבור כל התקופה.

"בעקבות פרסומי הנתבע, מצאה עצמה התובעת במהלכו של מסע 'שיימינג' נגד שמה", נטען בכתב התביעה, "ממי שבאה לסייע למדינה במצב חירום, ולראש הממשלה, מצאה עצמה מוצגת כקומבינטורית, מחפשת ג'ובים, 'מתעלקת' על קופת המדינה, עסקנית פוליטית, מי שמקבלת כסף מראש הממשלה ללא צדק ורק משום שהיא 'תומכת' בו".

מלבד הפיצוי דורשת ד"ר סמימיאן-דרש מבית-המשפט לחייב את גליקמן וחדשות 13 לפרסם תיקון או הכחשה לדיווח המקורי.

42360-02-21

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 10.36MB)