הסיקור שמספקת התקשורת הישראלית לניהול המדינה ע"י נבחרי הציבור סופג תדיר ביקורת בשל השטחיות והצהבהבות, ההתמסרות למושאי הסיקור ואימוץ נקודת המבט שלהם. בפרויקט "מדד הבחירות" של "העין השביעית" הודגם כיצד התקשורת בוגדת בתפקידה כשהיא נמנעת מלסקר נושאים ועמדות ומתמקדת כמעט אך ורק בפרסונות ובתמרונים פוליטיים.

בשנים האחרונות הידרדר הסיקור הפוליטי לשפל מדרגה נוסף. כעת הוא לא רק מזניח את העשייה הפרלמנטרית ואת הסוגיות עצמן על מנת לעסוק במציאות הפוליטית הרגעית, אלא מקדיש יותר ויותר זמן ומקום לעיסוק במציאות הוירטואלית של הקמפיינים השונים. אנשי יחסי ציבור ושיווק ("יועצים אסטרטגים"), תופסים מקום של שווים לצד הפרשנים הפוליטיים, ומכתיבים סדר יום עיתונאי משני עברי המיקרופון והמקלדת.

אחת הדוגמאות הבולטות להזנייה של הסיקור הפוליטי היא "פגוש את העיתונות", התוכנית הפוליטית המרכזית של חדשות 12 ואחת מתוכניות האקטואליה הנצפות בישראל. לקראת הבחירות לכנסת ייסדו בתוכנית פינה קבועה שבה פרסומאים ויועצים פוליטיים מציגים קמפיין תעמולה פיקטיבי למתמודדים השונים.

כך, במקום להקדיש את זמן המסך לעמדות של הפוליטיקאים בסוגיות שעל סדר היום, ואפילו במקום במקום לדווח על ההתפתחויות האחרונות במירוץ הסוסים לכנסת, מוקדש חלק נכבד מ"פגוש את העיתונות" לעיסוק בעבודתם של הפרסומאים המלווים את הפוליטיקאים. בשבת האחרונה התעמולה הפיקטיבית הפכה לאמיתית.

רינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" (צילום מסך מערוץ 12)

רינה מצליח ב"פגוש את העיתונות" (צילום מסך מערוץ 12)

בפאנל "פגוש את העיתונות" האחרון הציגה איילת פריש את הקמפיין שיצרה עבור נפתלי בנט, יו"ר ימינה. פריש, שהוגדרה "יועצת אסטרטגית ומומחית למיתוג מנהיגים", טבעה את הסיסמה "בנט. מנהיג עם לב" והציגה כרזה שבה נראה יו"ר ימינה מנשק ילדה. יומיים לאחר מכן הופיע אותו התצלום של בנט מנשק ילדה, תחת אותה הסיסמה, "מנהיג עם לב", בעמוד הפייסבוק של בנט.

בשיחה עם "העין השביעית" סירבה פריש להשיב ישירות לשאלה האם שוחחה עם יו"ר ימינה בנט לקראת הופעתה ב"פגוש את העיתונות" וכן סירבה להשיב לשאלה האם הוא שהעביר לה את התצלום שבו עשתה שימוש בקמפיין הפיקטיבי שהציגה.

עם זאת, פריש אמרה כי לפני כל הופעה שכזו היא נחשפת למגוון של ממצאי מחקרים וסקרים משלל מקורות. את הכרזה שהציגה בתוכנית, הוסיפה, עיצבה באופן עצמאי בסטודיו גרפי שעמו היא עובדת. כיצד אם כן הגיעה הכרזה למסע הפרסום של בנט עצמו? לדבריה, בנט החליט להציג גרסה משלו בעקבות תגובות חיוביות לקמפיין - שהופיע ב"פגוש את העיתונות".

בחדשות 12 סירבו להגיב.