בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מתייחס המנחה עמנואל רוזן לפרסום עדויות המעורבים בפרשת הרפז, שהודלפו לכלי התקשורת בימים האחרונים.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם אורי רוזן, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10, בעקבות התפטרותו של מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי וביטול מהדורת החדשות של יום שישי.

"נמאס לו לחזור על הרוטינה הזו שבה הוא צריך ללכת שוב ושוב אל בעלי המניות ולבקש מהם עוד כסף בתקווה שסוף-סוף ייפתרו הקשיים הרגולטוריים שכל הגורמים המקצועיים כבר יודעים מה לעשות, אבל איכשהו ברמה הפוליטית זה נעצר", מסביר רוזן את נסיבות עזיבתו של ורשבסקי. לדברי רוזן, שורה של אישים בחו"ל מוכנים להשקיע בערוץ מטעמים ציוניים, אם ישונו תנאי שוק הטלוויזיה בישראל.

בתשובה לשאלה כיצד יכול ערוץ התלוי בראש הממשלה לסקר את ראש הממשלה אומר רוזן: "אנחנו למדנו לעשות את זה, אני חושב שאנחנו עומדים במבחן בכבוד [...] אבל זו בהחלט סיטואציה שצריך לסיים אותה מהר". רוזן מספר על מקרה שהתרחש לפני כמה חודשים, בעקבות שידור אייטם ביקורתי בתוכנית "לילה כלכלי". "העורך שם", מספר רוזן, "קיבל אס.אם.אס מפורש, מפורש מדי, מאחד הפוליטיקאים, שאמר לו, 'הבנתי את היחס שלכם, אנחנו נתראה בהמשך'".

בעקבות שאלה על החלטת הדירקטוריון של ערוץ 10 לבטל את מגזין "השבוע", שאותו היה אמור, על-פי פרסומים, להגיש מנחה "תיק תקשורת" עמנואל רוזן, אומר מנכ"ל חברת החדשות של הערוץ: "זו בהחלט סמכותו של הערוץ לבטל הפקות שחברת ההפקות מפיקה עבורו. [...] זה לא כיף שמורידים לך תוכנית, אבל גם 'עובדה' התקצרה ברבע שעה השנה, ולכולם היה ברור שזה שיקולים של לוח, של רייטינג".

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם מולי שגב, עורך "ארץ נהדרת"; עם לי-אור אברבך, עורך מגזין "פירמה" של "גלובס"; ועם עיתונאי "ידיעות אחרונות" חנוך דאום על עונתה האחרונה של התוכנית.

"אנחנו גם סאטירה וגם בידור", אומר שגב על "ארץ נהדרת". לדברי שגב, בשנתיים-שלוש האחרונות, בעקבות מבצע עופרת-יצוקה ותוצאות מערכת הבחירות האחרונות, חל תהליך של הקצנה במסרים שנכללים בתוכנית.

דאום אומר כי התוכנית טובה מאוד, אך לדבריו הוא מקנא בכותבים השמאלנים על שליטתם בסוגה הסאטירית. אברבך מסביר כי "ארץ נהדרת" היא מיעוט קטן בתוך שוק התקשורת הישראלי, שרובו ככולו ימני. "תודה לאל, הרגולציה לא נכנסה לשם עדיין ועדיין לא דרשה שגם שם יהיה איזון", הוא אומר. דאום, מנגד, טוען כי דברי אברבך הם השטויות הגדולות ביותר ששמע מעודו.

לסיום מספר יאיר גרבוז על מודעות למכירת ספרים.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית