בפתח תוכנית סיום העונה של "תיק תקשורת" טוען המנחה עמנואל רוזן כי הקיץ הקרוב צפוי להביא עימו תמורות לרעה בשוק התקשורת.

לאחר אות הפתיחה מארח רוזן את עורך "מבט שני" איתי לנדסברג, את כתב הפלילים של "מעריב" אבי אשכנזי ואת עמיר רפפורט, העורך הראשי של "Israel Defence", לשיחה על סיקור דריסתו של שניאור חשין על-ידי טל מור, לאור תחקיר עיתונאי ששודר אתמול ב"מבט שני" ולפיו לא מור דרס את חשין.

"גילינו הרבה מאוד בעיות בחקירה", אומר לנדסברג. לדבריו, יש סימנים כי חקירת המשטרה זויפה במטרה להרשיע את מור בדריסה.

כתבת "מבט שני", מעיר רוזן, התבססה על תחקיר שהוזמן על-ידי משפחתו של מור. בתשובה לשאלה איזה ערך יש לתחקיר שהוזמן על-ידי גורם כל-כך אינטרסנטי משיב לנדסברג: "אתה יכול להגיד אותו דבר על כך שקיבלו את גרסת המשטרה וכולם שתקו".

"תחקיר לא היה כאן", טוען אשכנזי. לדבריו, הכתבה היא ספין מצד המשפחה, וכל הראיות שהוצגו בה הם "גיבובים של דברים שאין להם שום אחיזה במציאות".

רפפורט, שפירסם בעבר ב"מעריב" תחקיר על רצח חנית קיקוס, מספר כיצד בעקבות הפרסום הודתה המשטרה כי טעתה. "יש פגם מאוד-מאוד יסודי בישראל בשיטה המשפטית, והתקשורת היא חלק מהפגם הזה", הוא אומר. לדבריו, כאשר מדובר במקרים תקשורתיים, המשטרה להוטה להביא מסקנות מרשיעות והפרקליטות להוטה לפעול להרשעה. "התקשורת בדרך כלל נוטה לקבל את הדברים של המשטרה כזה ראה וקדש".

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם יאיר גרבוז וב. מיכאל על אירועי "לילה לבן" בתל-אביב, על התקשורת ועל הפינות שהם משדרים בתוכנית.

לסיום משודר לקט קטעים נבחרים מהעונה האחרונה.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית