בתחילת התוכנית מעיר המנחה עמנואל רוזן על העברת תיקו הפלילי של שר החוץ אביגדור ליברמן "למרחב הציבורי", כביטויו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שהחליט שלא להעמידו לדין באשמת שחיתות.

מיד אחר-כך מתארחים באולפן העיתונאים מאיר עוזיאל ונתן זהבי, הראשון בעל טור ותיק ב"מעריב" שחזר לכתוב בעיתון לאחר שבע שנים, השני יכתוב בעיתון סוף-שבוע חדש בבעלותו של אלי עזור, "סופהשבוע", שהפסיד לשלמה בן-צבי בהתמודדות על רכישת "מעריב".

זהבי מסביר כי לא רצה לכתוב ב"מקור ראשון", העיתון בבעלותו של בן-צבי, שימוזג כנראה עם "מעריב", משום שכותבים בו אנשים שדעותיהם אינן מוצאות חן בעיניו ומסכנות את בטחון מדינת ישראל. "אני בעד שיהיה עיתון ימני במדינת ישראל ולו רק בגלל שכל מי שמזוהה עם הימין בוכה ומתייפח שהתקשורת שמאלנית", מוסיף זהבי.

עוזיאל, לדבריו, פוטר מ"מעריב" משום שטורו, "שיפודים", "עירער את מוסכמות החשיבה", ובמשתמע היה "ימני" מדי. "אין עיתונות אידיאולוגית במדינת ישראל חוץ אולי מ'הארץ'", קובע עוזיאל, ומיד מספר כיצד אורי אורבך אמר כי בילדותו קרא את עוזיאל ורצה להיות כמותו כשיגדל, ברם אז תפס כי "כבר יש מאיר עוזיאל אחד", כלומר "ממלא את תקן הימני". לדברי עוזיאל, אלפי אנשים פנו אליו במשך השנים שיחזור לכתוב את טורו.

בהמשך מעיר רוזן כי הוא "מפרגן" לעיתון החדש ומוסיף "גילוי נאות" כי עזור הוא גם מעסיקו, בעבודתו ברדיו האזורי. זהבי מסביר כי בסוף-השבוע יש לאנשים פנאי לקרוא, וכמו כן יש מגזר גדול של דתיים שאינם רואים טלוויזיה בשבת וממילא יש קהל לעיתונות סוף-שבוע.

בפינה חדשה בתוכנית מדבר כתב המדיה של "גלובס", לי-אור אברבך, על המשבר בעיתונות, "שבר חברתי אמיתי של דור שלם של עיתונאים".

עוד בתוכנית, רוזן משוחח עם שרית מיכאלי, דוברת בצלם, ועם אמוץ אייל, מנכ"ל תצפית, על סיקור הפגנות הפלסטינים בשטחים ותגובות הצבא. "האם המצלמה משפיעה על המציאות או להפך?", שואל רוזן את אנשי שני הארגונים, המתעדים את התנהלות הפלסטינים וכוחות הביטחון. "למצלמות השפעה מורכבת", קובעת מיכאלי, "לפעמים הן מרגיעות את השטח ולפעמים גם מעודדות אנשים". אייל מספר מחוויותיו כחייל מילואים בצה"ל, שחבריו "מפחדים מהמצלמות" שיתעדו את תגובותיהם כלפי הפלסטינים. "אנחנו שם כדי לתת להם את האומץ בחזרה".

רוזן מציע לחבר את שני הארגונים, בעלי האוריינטציות האידיאולוגיות הקוטביות, כדי לקבל "תמונה שלמה".

את התוכנית חותמת הכתבת מירב בטיטו מ"ידיעות אחרונות", הקובעת כי תחקיר "כלבוטק" על התעללות בחיות בחברת תנובה "הזים את השמועות על מותה של העיתונות".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית