עיתונאית "דה מרקר" סיון קלינגבייל תהיה עורכת "דה מרקר", כך הודיעו היום בקבוצת "הארץ"-"דה-מרקר". בעקבות המינוי נוצר לראשונה מצב שבו בראש שלוש מערכות העיתונים הכלכליים בישראל עומדות נשים.

קלינגבייל, כתבת שוק העבודה ועסקים קטנים ב"דה מרקר", היתה בעבר עורכת מגזין "דה מרקר" והגישה בערוץ 10 את התוכנית "עושות חשבון". בראיון שהעניקה לאחרונה ל"העין השביעית" סיפרה: "כאשר התחלתי לעבוד ב'הארץ' כלכלה, לפני יותר מ-17 שנים, מירב ארלוזורוב, העורכת דאז, התעקשה שכתבי ועורכי המדור הכלכלי יעבדו מהמערכת. בכל שאר חלקי העיתון העיתונאים עבדו מרחוק. היא גרסה כי הדרך היחידה לבנות צוות ולייצר הפריה הדדית היא עבודה משותפת. אני חושבת שהיא צדקה. בזכות זה נולדה אצלנו תרבות של שיתוף פעולה שמאוד מאפיינת את מערכת 'דה מרקר' גם היום".

כשהמראיין, אלעד מן, ביקש את תגובתה לטענה הנפוצה של אחידות דעים ב"דה-מרקר" השיבה קלינגבייל: " יש ריבוי דעות ב'דה מרקר'. תמיד היה. וכן, יש מספר דברים שאנחנו מסכימים עליהם, למשל ששוד חוסכי הפנסיה זה דבר רע. ששחיתות עלולה להרוס את המדינה וטוהר מידות זה דבר מהותי. פעם חשבתי שאלו תפישות אוניברסליות שאין עליהן ויכוח".

קלינגבייל תחליף בתפקיד את אבי בר-אלי, שנכנס לתפקידו לפני כשלוש שנים במקומו של סמי פרץ. השינוי הקודם בעמדת העורך בא בד בבד עם הכפפתו של "דה מרקר" לעורך "הארץ" אלוף בן. השינוי גם סימן שלב נוסף בהתמתנות הקו האקטיביסיטי של העיתון, אותו הוביל במשך שנים מייסדו גיא רולניק.

בתחילת השנה הנוכחית התפטרה כתבת האנרגיה של "דה מרקר" אורה קורן תוך מתיחת ביקורת על סגנון הניהול הריכוזי של בר-אלי. גורמים בעיתון ששוחחו אז עם "העין השביעית" העידו כי בעיתון אכן שרר מצב עניינים בעייתי, שנובע בין היתר מחוסר איוש בתפקידי עריכה בכירים. היום, במקביל להודעה על מינויה של קלינגבייל לעורכת, הודיעו בעיתון הכלכלי על שובו של רותם שטרקמן לתפקיד סגן העורכת.

אלוף בן אישר כי קלינגבייל תחליף את בר-אלי והעדיף שלא למסור דבר מעבר להודעה הרשמית.