טיפת ארוטיקה. זה מה שהיה חסר לנו עד עכשיו בתיקי נתניהו. שלוש שנים אוכלים לנו את הראש עם הדמויות העבשות המככבות בפרשיות האלפים, עם תלי תלים של מסמכים, נוקדנויות של הפרדה מבנית ורגולציה בשוק הטלפוניה, והנה בא עמית סגל ומכניס רומן לסיפור. מה לעשות שהרומן, של ג'ודי מוזס, האחות של, ושל רב-פקד אבי רוטנברג, לא ממש קשור לתיקי נתניהו? לא נורא, יש כאן עוד רומן. משום מה, אף אחד לא מדבר עליו.

ביום שני פירסם סגל סקופ במהדורה המרכזית של חדשות 12: "כך הוסתרו חשדות לפלילים מצד חוקרים בתיקי נתניהו". החשדות: קצין המשטרה רוטנברג, שהיה בין השאר ראש צוות החקירה של שרה נתניהו, הסתיר מהממונים עליו שהוא מנהל רומן עם ג'ודי מוזס. נו, אז מה? מוזס דיברה בפומבי בגנותה של שרה נתניהו. קלוש? אולי. מוכר? ודאי. הרי רביב דרוקר פירסם זאת כבר לפני שלוש שנים, ועוד קודם לכן הועבר רוטנברג מתפקידו משום שלא חשף את הרומן בזמן בפני מפקדיו.

אז מה החידוש? סגל פירסם תכתובות פנימיות בין מח"ש לבין הפרקליטות, מהן אפשר להבין שבמח"ש היה מי שרצה לפתוח בחקירה נגד רוטנברג, ואילו בפרקליטות חשבו אחרת. חילוקי דעות בצמרת משרד המשפטים הם ודאי סיפור מעניין, אבל לא כזה שראש הממשלה מגדיר "פצצת אטום" ושאומת הטוויטר ממהרת לספחו למלחמת האזרחים ע"ש נתניהו. עובדה: היריבות בין בכירי מח"ש, שמן הסתם היתה החרך להדלפה, כבר הניבה ביומיים האחרונים עוד לפחות שני אייטמים, אחד בחדשות 13 ואחד בכאן 11. רוב הסיכויים שלא שמעתם עליהם בכלל. כאלה אנחנו, שטחיים.

יונית לוי מודיעה על "החשד לטיוח בחקירות נתניהו" (צילום מסך)

יונית לוי מודיעה על "החשד לטיוח בחקירות נתניהו" (צילום מסך)

ההתרגשות היא כמובן בשל הקשר לתיקי נתניהו, וגם על כך כבר נשתברו קולמוסין. רבים הצביעו על כך שרוטנברג חקר את שרה, אבל לא את בעלה, ואם כן על מה ההמולה. סגל טען שלא נכון ומה פתאום, ושלף מסמך נוסף, שממנו אפשר להבין שלרוטנברג כן היתה נגיעה לחקירת "תיק 2000", הלא היא פרשת עסקת השוחד בין נתניהו למוזס, עוד לפני שהעיפו אותו מהיחידה. אולי.

הנה למשל, בשביל הקוריוז, מה שכתב על כך כתב המשפט של "גלובס" אבישי גרינצייג: "לדעתי, הקישור שעשה סגל בין הטיוח לבין חקירות נתניהו שגוי. ייתכן מאוד שזה מה שעמד בסוד הטיוח של ריטמן ויצחקי, אך הדבר לא הוכח. הטענה ל'נשק רב-עוצמה' לא גובתה בהוכחה, לטעמי. סגל התעקש לעשות את האקסטרה-מייל עם הקישור הלא מוכח לחקירות נתניהו, ובכך שימש את יריביו להגחיך את הסיפור המדהים ולהציגו שלא בצדק כסיפורי מעשיות".

למה זה מעניין? כי לקטע הזה הגעתי דרך הטוויטר של סגל, ש"ריטווט" אותו. כנראה גם סגל, כמו כולנו, קורא בעיקר כותרות.

אבל בואו נניח לרגע שרוטנברג כן היה מעורב בחקירת "תיק 2000". נניח אפילו שהיה מעורב עמוק, עד צוואר. נניח שהוא היה החוקר הראשי בתיק, מי שמוביל אותו אלי המלצה לכתב אישום או לקבורת חמור בגין חוסר עניין לציבור – וכל זאת בזמן שהוא מנהל רומן אינטנסיבי עם אחותו ושותפתו העסקית של אחד משני החשודים המרכזיים בתיק. איזה ניגוד עניינים יש כאן? בדיוק הפוך מזה שסגל, נתניהו ואנשי חצרם טוענים לו.

"ג'ודי, החוקר והחשד לטיוח". יונית לוי ועמית סגל באולפן חדשות 12 (צילום מסך)

"ג'ודי, החוקר והחשד לטיוח". יונית לוי ועמית סגל באולפן חדשות 12 (צילום מסך)

בכתבה של סגל בחדשות 12 ליהקו את ג'ודי מוזס לתפקיד הצ'ילבה של שרה נתניהו כדי לבסס את הקשר שסגל דוחף אליו: כלומר, רומן עם ג'ודי מוזס = רצון לפגוע בנתניהו. אבל זו הסחת דעת. הרי הקשר החזק של ג'ודי מוזס לפרשת "תיק 2000" הוא בדיוק הפוך: היא אחותו של החשוד מס' 2 ובעלת מניות באימפריה העסקית המשפחתית. יש לה את כל האינטרס שהחקירה הזו תחזיר את נשמתה לבורא, ולא להפך. גורלו של נתניהו כרוך בגורלה, ולא להפך.

ניגוד העניינים הוא הפוך מזה שסגל וחדשות 12 ונתניהו וצייצניו מנסים לתאר: חוקר משטרה שמנהל רומן עם אחותו של הנחקר יהיה חשוד בכך שינסה לחבל בחקירה, לא לנהל אותה על סטרואידים. לכן, אם כבר קמה זעקה לפתוח מחדש את תיק החקירה, היא צריכה לדרוש שיבדקו אם המשטרה לא הקלה עם נתניהו ומוזס, לא אם היא החמירה איתם.

"ככל שהחוקר נוקט בפעולות לטובת אותו חשוד כי אז אין ספק שמדובר בעבירה. אבל מה אם אין כל אינדיקציות לכך?", שואל מומי למברגר, המשנה לפרקליט המדינה, את ראש מח"ש אורי כרמל, שרוצה לפתוח בחקירה נגד החוקר רוטנברג. סגל וחדשות 12 מציגים את האמירה הזו משום מה כמושחתת ושערורייתית, בעוד שהגיוני יותר לקרוא אותה כפשוטה: ניגוד העניינים שנולד כתוצאה מהרומן של רוטנברג עם מוזס היה אמור להוביל אותו לחבל בחקירה, לא לקדם אותה. אם אין אינדיקציות לכך, סימן שניגוד העניינים לא יצא לפועל, ואפשר להסתפק בהרחקת החוקר מהתיק, כפי שאכן נעשה.

אבל רגע, הבטחתי רומן.

טוב, לא רומן רומנטי. אבל יש כאן עוד מישהו שיש לו רומן עם מוזס, וזה עמית סגל. לא עם ג'ודי, עם נוני. עמית סגל הוא הרי "הפרשן הפוליטי של חדשות 12 ו'ידיעות אחרונות'", כפי שהוא עצמו מגדיר את עצמו בחשבונות המדיה החברתית שלו. סגל מפרסם טור שבועי במוסף הפוליטי של "ידיעות אחרונות" מדי יום שישי, זוכה בשל כך לחשיפה ומוניטין נוספים ומן הסתם גם מתוגמל באופן נאה. בעלי טור בכירים יכולים להגיע למשכורת של כמה עשרות אלפי שקלים גם בשוק התקשורת המדשדש של היום, ואפשר להניח שסגל נמצא ברף העליון של הטווח הזה. לבריאות, שיהיה לו לשמחות. אבל האם אין כאן ניגוד עניינים זועק?

מוזס, הרי, כפי שנתניהו מעיד עליו וכפי סגל טורח להזכיר בכתבה שלו, "רב-אומן" ב"ניווט תקשורת".

"בכירים במשטרה ובפרקליטות טייחו עבירות בתיקי נתניהו", כותרת על שער "ידיעות אחרונות"

"בכירים במשטרה ובפרקליטות טייחו עבירות בתיקי נתניהו". כותרת שער ב"ידיעות אחרונות"

תארו לכם שהחשוד ב"תיק 2000" לצד נתניהו לא היה מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס אלא יו"ר קשת אבי ניר, או בעלי המניות דודי ורטהיים ויצחק תשובה – הבוסים של סגל בחדשות 12. האם במקרה כזה היתה יכולה יונית לוי למצמץ בפאתוס את השידור לעמית סגל כדי שיכריז על רעידת אדמה בתיק? החמאה הרי היתה נמסה על ראשם באופן שהיה מסכן את הצופים בבית בהרעלת כולסטרול, והטוויטר היה מטגן עליה את סגל ולוי לצ'יפסים דקים-דקים כמו גפרורים. ובכן, לא צריך לדמיין, כי זה בדיוק מה שקרה: עמית סגל, שעובד אצל נוני מוזס, פירסם "סקופ" שיגרום למוזס לרקוד בחדר.

את זה שהסיפור של סגל ממש טוב ל"ידיעות אחרונות" יכול להבין גם מי שלא יודע כלום על "תיק 2000". מספיק להסתכל על הסיקור המודגש שנתנו לו בעיתון בבוקר שאחרי הפרסום בחדשות 12. והרי השפעתו הפוליטית של הפרסום ברורה וחד-משמעית: טרם יבש הדיו מעל מסך חדשות 12, כבר צייצו נתניהו ונאמניו שיש לסגור מיד את התיק, לבטל את המשפט ואם אפשר גם להקים ועדת חקירה נגד החוקרים והשופטים. ואם אין משפט נגד ביבי, אין משפט נגד נוני. קייס קלוזד.

זו גם לא הפעם הראשונה שהאינטרסים של נתניהו ומוזס מצטלבים, ושסגל, כשהוא מוצא עצמו בצומת שלהם, מקפיד לפנות לאותו כיוון. כך היה עם המיני-קמפיין לחנינה עבור נתניהו, שסגל היה מתומכיו יחד עם נחום ברנע ואמנון אברמוביץ', עוד טוראים של מוזס. אם הקמפיין היה מצליח ונתניהו היה נחנן מהאישום בעסקת השוחד עם מוזס, קשה להאמין שהיו ממשיכים לנהל משפט רק נגד מוזס.

ייתכן כמובן שסגל באמת מאמין בכל לבו בתרחיש החנינה, וייתכן שהמסגור שהעניק לסקופ על המחלוקת בין כרמל ללמברגר וניצן נעשה בתום לב ולא בשביל לשרת את הנאשמים בתיק. אבל זו המשמעות של ניגוד עניינים: ברגע שאתה נתון בו, אתה חשוד. לכן העבירו את רוטנברג מתפקידו, ולכן כל פעם שסגל יסקר את "תיק 2000" אי-אפשר יהיה שלא לצעוק על המסך.

לשלי יחימוביץ' היה על זה ציוץ מצחיק: "בניכוי פוזיציות ומסגורים, עמית סגל הוא תותח והוא הביא סיפור ענקי". שלי, גם גנב, בניכוי העובדה שלא שילם, הוא בסך הכל בעל מלאכה חרוץ, ורגל קרושה היא מאכל נהדר בניכוי הטעם והמרקם. עמית סגל הוא תותח והסיפור שלו ענקי, אבל האם הפוזיציה והמסגור אינם לב העניין כאן? למעשה, הפוזיציה והמסגור הם גם לב הסיפור עצמו שפירסם סגל: רוטנברג לא נחשד בכך שהוא לא חוקר תותח שיביא תיק ענק, אלא בכך שיש לו פוזיציה שתאלץ אותו למסגר את העסק באופן מושחת.

אז כן, יש לנו גם רומן בתיקי נתניהו.