ברני סנדרס קיבל לאחרונה "צ'ק של 136,955 דולר מלוקהיד-מרטין, ולמיטב ידיעתנו הוא לא החזיר אותו בכעס", כתב גיא רולניק בטורו האחרון ב"דה-מרקר". לטענת רולניק, סנדרס מדורג במקום השני בטבלת הפוליטיקאים שקיבלו כסף מענקית הנשק האמריקאית, מעל דונלד טראמפ וג'ו ביידן. "הפוליטיקאים האמריקאים מימין ומשמאל הם עבדים של הקומפלקס התעשייתי-בטחוני", סיכם בעל הטור.

ואולם, כפי שהבחין יאיר קלדור, הנתונים שפרסם רולניק אינם מתייחסים לכסף שחברת לוקהיד-מרטין תרמה למועמדים לנשיאות – אלא לתרומות אינדיבידואליות של אמריקאים שעובדים בלוקהיד-מרטין, שמתועדות במאגר המידע של אתר Open Secrets. "לשם השוואה, סנדרס קיבל במצטבר יותר ממיליון דולר מאנשים שהזדהו כעובדי גוגל (אלפאבית), כ-800 אלף דולר מעובדים של אמזון, ויותר מ-100 אלף דולר מעובדים של JP מורגן-צ'ייס. וגם את הצ'קים האלה הוא לא 'החזיר בכעס'", כתב קלדור.

הגרסה המקוונת של הטור תוקנה כך שייכתב בה שה"צ'ק" של סנדרס התקבל בעצם מעובדי לוקהיד-מרטין, אך בכותרת ובפתיח עדיין נטען שהכסף מגיע מהחברה עצמה, ושסנדרס (ועמיתיו) שמחים "לקחת צ'קים מחברת לוקהיד-מרטין, יצרנית הנשק הגדולה בעולם".