במוסף "גלריה" של "הארץ" דיווחו אתמול על האלבום "Dub Stories" של ההרכב הירושלמי כינורו-של-מוריס - טקסטים שליקט מורן מוסנזון וביטים אלקטרוניים שהפיק הדי.ג'יי דניאל רוטשילד. בידיעה מצוטט קטע ספוקן-וורד מאחת הרצועות באלבום, המיוחס ל"דמות עולה חדש מתוניסיה, המוצא נחמה ברוק".

ובינתיים, במציאות (ככל שסצינת המוזיקה הירושלמית קשורה אליה): העולה מתוניסיה הוא אדם אמיתי בשם מוריס, שהוא מי שיצר פרויקט ספוקן-וורד בשם "סיפורי רוק", שממנו סומפלו קטעים ל"דאב סטוריז"; מורן מוסנזון ודניאל רוטשילד, לעומת זאת, הם דמויות בדויות. איפה הן נולדו? בפוסט סאטירי ובדיוני לחלוטין על האלבום החדש שפורסם בבלוג של חנות המוזיקה והקומיקס אוגנדה, והפך משום מה לדיווח חדשותי בגלריה.

"הרבה אנשים ציפו לפרויקט החדש של כינורו-של-רוטשילד, אבל מעטים האמינו שכשהוא ייצא, יתלווה לקמפיין ההשקה שלו כל-כך הרבה דם רע", נפתח הפוסט בבלוג. הוא ממשיך כך: "דניאל רוטשילד ('הכינור'), תקליטן ירושלמי והיורש העתידי של כרבע מנכסיה של אימפריית בנקאות משפחתית, עבד על הפרויקט שלו במשך שנה וחצי תמימות שבהן הסתגר בצימר שחכר לטווח ארוך באחד ממושבי הנגב הצפוני. ביום שבו יצא משם, טרוט עיניים ונמוך בחמישה סנטימטרים שלמים", ומשם הדברים הופכים מופרכים עוד יותר.

גם תמונתו של ברנרד מיידוף כ"יו"ר הוועד המנהל של פדרציית יוצאי ג'רבה, שמואל מוסנזון-רוטשילד", לא הרעידה פעמוני אזהרה בכינור של "גלריה".

נתקלתם בטעויות מעניינות בתקשורת? שלחו לינק וצילומסך (כך עושים זאת) לכתובת tikunim@kenans.net, וציינו אם ברצונכם לקבל קרדיט.