באתר ynet פורסמה כתבה שתורגמה מאתר "נשיונל ג'יאוגרפיק" מבלי להזכיר או לתת קרדיט למקור.

ב-17.4 פרסמה סידני קומז, עיתונאית "נשיונל ג'יאוגרפיק", רשימה על ג'ון אלמיידה, חוקרת סקוטית שסייעה לזהות בשנות השישים את נגיפי הקורונה. הרשימה סקרה את הביוגרפיה יוצאת הדופן של אלמיידה והטכניקה המדעית שפיתחה, תוך דגש על אלמוניותה וניסיון לתת לה כעת, בצל מגפת הקורונה, את הכבוד המגיע לה.

שבוע לאחר הפרסום ב"נשיונל ג'יאוגרפיק", התפרסמה במדור המדע של ynet רשימה על ג'ון אלמיידה מאת יוגב ישראלי. הרשימה של ישראלי, היא למעשה תרגום מקוצר לפרסום ב"נשיונל ג'יאוגרפיק". על אף הדמיון הרב, שלא לומר הזהות בין שני הטקסטים, ב-ynet לא ניתן כל קרדיט למפרסמים הראשונים.

הנה כך נפתחת הכתבה ב"נשיונל ג'יאוגרפיק":

WHEN JUNE ALMEIDA peered into her electron microscope in 1964, she saw a round, grey dot covered in tiny spokes. She and her colleagues noted that the pegs formed a halo around the virus—much like the sun’s corona.

What she saw would become known as the coronavirus, and Almeida played a pivotal role in identifying it. That feat was all the more remarkable because the 34-year-old scientist never completed her formal education.

והנה כך נפתחת הכתבה ב-ynet:

ב-1964 ראתה ג'ון אלמיידה דרך המיקרוסקופ האלקטרוני שלה נקודה עגולה ואפורה מכוסה במעיין חישורים מוזרים - שנראו כמו כתר, מה שיהפוך מיותר יותר לקורונה. אלמיידה אם כן, מילאה תפקיד מרכזי בזיהויו - עובדה מדהימה כשלעצמה, בשל העובדה שהיא עזבה את בית הספר בגיל 16 ולא השלימה את השכלתה הבסיסית.

הנה כך כתוב בהמשך ב"נשיונל ג'יאוגרפיק":

After moving to a similar job at St Bartholomew’s Hospital in London, she met the man who would become her husband, Venezuelan artist Enriques Almeida. The pair immigrated to Canada, and June got a job working with electron microscopes at the Ontario Cancer Institute in Toronto. There she developed new techniques and published several papers describing the structures of viruses previously unseen.

והנה כך נכתב ב-ynet:

לאחר שעברה לעבודה דומה בבית החולים סנט ברתולומיאו בלונדון, שם עבדה עד 1954. היא פגשה באותה תקופה בלונדון את האיש שיהפוך לימים לבעלה, האמן אנריקה אלמיידה מוונצואלה. הזוג עבר להתגורר בקנדה ואלמיידה קיבלה משרה כטכנאית מיקרוסקופי אלקטרונים במכון לסרטן בטורונטו. היא עבדה שם כעשר שנים, פיתחה טכניקות חדשות ופרסמה מספר מאמרים המתארים מבני הנגיפים שלא נראו בעבר.

כך זה נמשך, לאורך כל הרשימה ב-ynet, כולל שימוש באותם הדימויים, אותם הנוסחים ואפילו אותם התצלומים והציטוטים.

סגן עורך ynet דרור עמיר מסר בתגובה: "מבדיקה ראשונית שערכנו עולה כי בכתבה נעשה שימוש בכמה מקורות והיא לא נכתבה כתרגום או כתקציר של המאמר המצוין בפנייתך. סוגיית הקרדיטים למקורות השונים תיבחן שוב ותתוקן במידת הצורך".