במהדורת "אולפן שישי" האחרונה מתחה קרן מרציאנו, העורכת הכלכלית של חברת חדשות 12, ביקורת נוקבת על שרי הממשלה שלא עושים די לחילוץ התעשייה הישראלית. את דבריה פתחה מרציאנו בטענות כלפי שר התחבורה, שאינו פועל לסייע לתעשיית התעופה.

"השאלה הגדולה בעיניי היא איפה נעלמו כל השרים. יש כאן שרים מאוד מאוד חלשים שבתקופה של ממשלת מעבר פשוט התאיידו להם", אמרה מרציאנו. "למשל, איפה שר התחבורה שיבוא וידפוק על השולחן במשרד האוצר ויגיד אני לא יוצא מכאן עד שאתם לא נותנים כאן תוכנית אמיתית להצלת התעופה הישראלית שכנראה לא תהיה אחרי המשבר".

חברת אל-על תלויה בימים אלה ממש בהחלטת משרד האוצר על אישור תוכנית ההתייעלות שלה וקבלת ערבות מדינה להלוואת עתק מבנק דיסקונט, בשווי של בין 350 ל-400 מיליון דולר.

למרציאנו יש קשר ישיר ואינטרס אישי בהצלת התעופה הישראלית. בן זוגה, מיכאל, הוא טייס קרב לשעבר שעובד כטייס אזרחי, בעבר בישראייר וכיום באל-על. האם ראוי היה שמרציאנו תתייחס לתוכנית חילוץ שתספק עבודה לבן-זוגה? וגם אם כן, האם לא היה מקום לגילוי נאות על ניגוד העניינים שבו היא נמצאת?

מחדשות 12 מסרו: "העורכת הכלכלית של חדשות 12 לא מסקרת את חברת התעופה אל-על ועסקה בקריאה לשרי הממשלה האמונים על כל אותם ענפים שלא יחזרו לפעילות בתקופה הקרובה לגבש תכניות להצלתם הכלכלית: תעופה, תיירות, תרבות אירועים, הסעדה, וכן תוכניות הצלה לערים אילת וטבריה. לפי ההיגיון הטהרני שהצגתם הרי שכל כתב או פרשן כלכלי שבן זוגו בחל"ת או העסק שבבעלותו או שבו הוא מועסק נפגע - אסור לו לדווח על המשבר הכלכלי או מחויב בגילוי נאות. אנחנו תמהים על הניסיון להטיל דופי בפרשנות ובהגינות של קרן מרציאנו".

קרן מרציאנו קוראת להעביר סיוע ממשלתי לתעשיית התעופה הישראלית; "אולפן שישי", 17.4.20 (צילום מסך)

קרן מרציאנו קוראת להעביר סיוע ממשלתי לתעשיית התעופה הישראלית; "אולפן שישי", 17.4.20 (צילום מסך)

הנה תמליל הדברים שאמרה מרציאנו:

"לאן נעלמו כל השרים? יש כאן שרים מאוד חלשים שבתקופה של ממשלת מעבר פשוט התאיידו להם. למשל - איפה שר התחבורה שיבוא וידפוק על השולחן של משרד האוצר ויגיד 'אני לא יוצא מכאן עד שאתם לא נותנים כאן תכנית אמיתית להצלת התעופה הישראלית שכנראה לא תהיה אחרי המשבר'. ואיפה שר התיירות שכל כך עסוק במשא ומתן הפוליטי שימציא איזו תכנית יצירתית למשבר בענף המלונאות, שלא צפוי לחזור עוד חודשים רבים לעבודה. הרי המלונאות זה לא פתאל בקצה הפירמידה, זה עוד עשרות אלפי עובדים שמרוויחים בקושי שכר מינימום. ושרת התרבות - למה היא לא נאבקת על איזשהו מתווה הצלה לכל ענף התרבות, כי זה לא רק האמנים המוכרים שנמצאים בבעיה, בסוף זה עוד עשרות אלפי עובדים שמקימים ומסייעים לכל הענף הזה ואין להם עכשיו פרנסה. ומי דואג למסעדות שסגרו להם את הדלת והבנקים את הברז. ומה קורה עם תכנית סיוע מיוחדת לאילת ולטבריה - שתי ערי הנופש שלנו שעכשיו קורסות. אין עדיין אף אחד שדואג לתחומים של המשרד שלו, בא למשרד האוצר דופק שם על השולחן ואומר: אני רוצה לדאוג למה שתחת אחריותי".