טכנולוגיית הפרסום In-text נפוצה בעולם זה שנים ומקובלת באתרים גדולים בעולם, ביניהם Blogger.com. כמו כן משתמשים בה המפרסמים הגדולים בעולם, ביניהם Yahoo!, Hp, Sony, Intel, Ford, Microsoft, IBM, Toyota, פיאט, קרייזלר, Warner Brothers ועוד רבים אחרים.

בחברות שבהן מפתחים טכנולוגיות אלו (Kontera, Vibrant Media ,Isense) משקיעים גופים מהמובילים בעולם בתחומם. לשם הדוגמה בלבד, ב-2006 השקיעו בחברת קונטרה קרן הון-הסיכון המצליחה (השקיעה אף בגוגל בתחילת דרכה) Sequoia Capital, בנק ההשקעות הגדול Lehman Brothers, וב-2007 גם קרן הון-הסיכון הידועה Carmel Ventures.

לגבי אופן פרסום זה, אציין כי מודעות ה-in-text נותנות ערך מוסף לגולש הנחשף תוך כדי קריאת כתבה, או תוכן אחר המעניין אותו, למודעות פרסומיות הקשורות למלים המופיעות בכתבה.

גישה פרסומית זו אינה פולשנית ביחס לטכנולוגיות פרסום אחרות (פופ-אפים, למשל), והגולש יכול לבחור להתעלם ממודעות אלו. הדרך היחידה שבה מוצגות המודעות בשיטה זו היא על-ידי העברת העכבר על הביטוי המודגש או לחיצה עליו. הימנעות יזומה של הגולש מפעולה זו מונעת תצוגה של מודעת הפרסום. כך המודעה אינה מפריעה לגולש שאינו מתעניין בה. מודעות ה-in-text אינן כופות עצמן על הקורא, והופעתן (הופעת המודעה עצמה או דף המפרסם, להבדיל מהופעת הלינק) היא בשליטתו הבלעדית.

יוני ספיר הוא מנכ"ל ומייסד חברת מרלין-תקשורת

תגובה לכתבה מה-31.8, "והרי החדשות: מכירת חיסול"