תחנת הרדיו החרדית קול-ברמה שידרה תעמולה למען ש"ס בהשתתפותו של השר אריה דרעי, לכאורה בניגוד לחוק. במהלך יום הבחירות עלה דרעי לשידור בתחנה וניצל את הבימה שניתנה לו כדי להמריץ בוחרים ולהפחיד אותם מפני ההשלכות של כישלון של ש"ס בקלפי. ההתגייסות של קול-ברמה מצטרפת לזו של רדיו קול-חי, שהעלה גם הוא את דרעי לשידור ביום הבחירות ואִפשר לו להשמיע דברי תעמולה.

חוק הבחירות הישראלי אוסר על תחנות הרדיו וערוצי הטלוויזיה לשדר תעמולה ביום הבחירות ובערב שלפניו. לפי גישה מחמירה, האיסור על תעמולה חל גם על ראיונות עם מועמדי המפלגות. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית לשעבר, השופט חנן מלצר, אף קבע זאת במפורש בשנה שעברה, בסיבוב הבחירות של חודש אפריל.

דרעי לא הסתיר מהשדרנים והמאזינים שהוא עולה לשידור כדי להניע בוחרים. "אני מנסה, כל עוד שהנר דולק, לנסות להשפיע", אמר בפתח ראיון ששודר בקול-ברמה בשעות אחר-הצהריים של יום הבחירות, ופצח במונולוג כמעט זהה לזה שהשמיע ברדיו קול-חי. "הנתונים מדאיגים אותי מאוד-מאוד-מאוד, אני רואה שאחוזי ההצבעה במקומות של הפריפריה, בשכונות, בערים הללו ששם יש ציבור מסורתי גדול, אחוז הצבעה נמוך בצורה משמעותית לעומת אחוז הצבעה גבוה במעוזים אחרים – בתל-אביב ובכפר-סבא ובהרצליה וברעננה, רמת-השרון", אמר דרעי.

בהמשך דיבר דרעי על "סכנה גדולה" מפני עתיד שבו תהיה תחבורה ציבורית בשבת ו"חנויות של דבר אחר". "כל עולם התורה והישיבות והכוללים ושירותי הדת והמועצות הדתיות, החינוך בבתי-הספר ותלמודי תורה – הכל יהיה חלילה וחס בסכנה גדולה מאוד", התריע. "מה אנחנו מעדיפים שיהיה היום: מדינה יהודית מסורתית, או מדינה חלילה וחס חילונית ככל העמים? וזה נתון בידנו, ולצערי אנחנו לא עושים מספיק מאמץ".

אריאל דרעי (אין קשר משפחתי לאריה דרעי), מנכ"ל תחנת הרדיו קול-ברמה (צילום מסך)

אריאל דרעי (אין קשר משפחתי לאריה דרעי), מנכ"ל תחנת הרדיו קול-ברמה (צילום מסך)

במקום להפסיק את מונולוג התעמולה, השדרן עמי מימון הידהד את המסר של דרעי: הוא סיפר למאזינים כיצד הלך להצביע בקלפי בעיר בת-ים, וראה שם "תור ארוך שמשתרך של אנשי חבר העמים, עולים מברית-המועצות, עומדים בתור אחד גדול וענק, כולם הולכים להצביע, ואף יהודי עם כיפה וציצית לא נמצא במקום. וזה צריך להעיר אותנו פה רבותי". דרעי, בהמשך לדברי השדרן, אמר שהוא חזה במראות דומים באשדוד: "ראיתי שם אנשים מבוגרים מאוד, עם כיסא גלגלים, עם מקלות, עם עזרה סיעודית – הם באים ועומדים בתור. צייתנים. בשקט. בלי רעש. עומדים שם בתור. ורואים את הפעילים של ישראל-ביתנו, איך שבשפה הרוסית נותנים להם פתקים ומחכים איתם להצביע".

זמן קצר אחרי השעה שבע בערב דרעי שב ועלה לשידור, אמר שהוא "מודאג מאוד" ושוב ניצל את ההזדמנות כדי להניע בוחרים. "הליכוד התחזק מאוד במקומות רבים על חשבוננו, אנחנו חייבים עכשיו לגייס את כל התומכים שלנו – תסתערו על השטח כדי לא נופתע לרעה", קרא. "הזעקה עומדת לי ממש להתפרץ. תראו רבותי, נתניהו מתחזק מאוד – הוא יהיה המפלגה הגדולה. ברוך השם. אנחנו צריכים להגיד ברוך השם. אבל זה בא גם על חשבון ש"ס, ש"ס נחלשת. [...] מספיק, זהו, נתניהו חזק. תסבירו לכל הציבור שאין מה לדאוג. הוא המפלגה הגדולה, נתניהו קיבל את מה שהוא רצה. אבל מה אתם רוצים, את ש"ס חלשה?".

התעמולה הבוטה של דרעי לא חמקה מאוזני השדרנים, ואחד מהם העיר לו: "השר דרעי, אני חייב לומר, אסור לנו לעשות תעמולה, אנחנו לא מדברים כרגע על המפלגה, אנחנו מדברים באופן כללי על המפלגות החרדיות". דרעי לא שלל את הקביעה הזאת, אבל גם לא חזר בו מדבריו. "כל מי שרצה להבין, שיבין את הדברים האלה", אמר, והוסיף: "חברים, מספיק כבר, תצאו, חבל על כל רגע ורגע. תתחילו להרים טלפונים ולהשפיע, ותצאו להצביע".

ההתגייסות של תחנה המזוהה עם הציבור החרדי-ספרדי למען ש"ס נראה טבעי, אבל הוא לא מובן מאליו. בין קול-ברמה לדרעי שרר סכסוך ממושך שכלל חרם ראיונות מצד השר – כביכול, משום שהתחנה תמכה ביריבו אלי ישי. בסוף ינואר, על רקע הבחירות, הודיעה המפלגה על ביטול החרם בעקבות מה שהוגדר כ"מצב החירום והסכנה לעולם התורה". את החרם שבר דרעי עצמו, בראיון שלפי הודעת ש"ס התקיים בהוראת הרב שלום כהן, נשיא מועצת הרבנים של המפלגה.

בקול-ברמה לא מסרו תגובה לדברים.