האוליגרך ליאוניד נבזלין יוצא בחריפות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע פרשת נעמה יששכר. במאמר שפירסם ביום חמישי האחרון באתר המגזין "ליברל" שבבעלותו כתב נבזלין כי נתניהו "השתחווה אל מול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא עשה זאת לא למען נעמה יששכר, אלא למען עצמו".

נבזלין נסמך על "פרשנים באמצעי התקשורת העצמאיים ברוסיה ובאוקראינה, ומומחים אחרים בתחום". המיליארדר, שאינו נוהג להתבטא בפומבי, בחר לפרסם את המאמר ב"ליברל" דל-התפוצה והלא מוכר ולא ב"הארץ", שהוא מחזיק ברבע ממניותיו.

נבזלין עשה את הונו הגדול מעסקי נפט בתקופת התפרקותה של ברית-המועצות, והוא כיום אחד האוליגרכים הבודדים המתנגדים בגלוי לרודן הרוסי ולדימיר פוטין. ב-2003 היגר לישראל, וב-2008 נשפט שלא בפניו ברוסיה למאסר עולם. בתו, אירינה, נשואה ליולי אדלשטיין, מראשי הליכוד ויו"ר הכנסת.

נבזלין מסתמך על עיתונאי בשם פאבל ירשוב כשהוא כותב כי "שחרורה של נעמה מהכלא הרוסי הזכיר קמפיין יחסי-ציבור מתוכנן היטב, קמפיין שראש הליכוד היה כה זקוק לו לקראת הבחירות. [...] לשם מה התאמץ כל-כך ראש הממשלה? האם זה משום שתפקידו מחייב אותו להגן על כל אזרחי ישראל, או שמא היו לו מניעים אחרים? ברור שהיו.

ליאוניד נבזלין (צילום: אוראל כהן)

ליאוניד נבזלין (צילום: אוראל כהן)

"פתגם ראוי לעניין הזה אומר: 'אדם קרוב אצל עצמו'. ונתניהו לא רוצה למצוא את עצמו בכלא. [...] על מנת להמשיך לכהן כראש ממשלה ולהימנע מהרשעה, היה נתניהו מן הסתם מוכן למסור לכנסייה הרוסית הפרבוסלאבית גם את כנסיית הקבר הקדוש כולה – לו רק היה הדבר ביכולתו".

"מי שמוצא את עצמו כזוכה הגדול במצב הזה הוא ולדימיר פוטין", נכתב בהמשך הטור, "אם תוכניתו של נתניהו תצליח, יתברר שנשיאה של רוסיה יכול להרכיב לא רק את ממשלת ארצו, אלא גם ממשלה ישראל. ממשלה שבראשה יעמוד אדם לויאלי לרוסיה כמעט בכל סוגיה". נבזלין מסכם כי "העיתונות העצמאית שמחוץ לישראל ומסקרת מקרוב את מעללי הקרמלין מפרשת את כל מה שהתרחש בסיפור הזה בתור הפסד דיפלומטי חד-משמעי של ישראל, הפסד שאליו צעד בראש מורם ראש הממשלה נתניהו, בכדי לקדם את ענייניו האישיים".