לאחרונה התבשרנו כי גורמים עוינים הנלחמים נגד מדינת ישראל בחרו להם מטרה חדשה. לא מדובר בניסיון לפגוע במנהיגים חשובים, במתקני צבא או תשתית או אפילו בכבוד ובמורל הישראליים - הגורמים האלמוניים שמו על הכוונת שלהם חברה פרטית. חברת ריגול בשם NSO.

מי שטוען את הטענה הזו היא כמובן NSO עצמה. חברה שכבר שלוש שנים שמה מככב בעיתונות הבינלאומית בהקשרים אפלים: רדיפה של מתנגדי משטר, פעילי זכויות אדם, אקטיביסטים ועיתונאים ברחבי העולם בידי משטרים דכאניים.

כלי תקשורת מהשורה הראשונה מפרסמים תחקירים לפיהם נעשה שימוש בתוכנת הריגול של NSO, "פגסוס", כדי לפרוץ לטלפונים של אופוזיציונרים ופעילים, לשאוב ממנו את כל המידע ולהשתמש בו ככלי מעקב. החשיפות הולידו תביעות שונות, שבראשן תביעה מתוקשרת של לא פחות מאשר ענקית הטכנולוגיה פייסבוק, הבעלים של תוכנת המסרים ווטסאפ, דרכה חודרת תוכנת הריגול לטלפון.

ב-NSO מכחישים כל מעורבות בחלק מהמקרים, במיוחד בכל הקשור לרצח העיתונאי הסעודי מבקר המשטר ג'מאל חשוקג'י, וטוענים באופן כללי כי בכל מקרה הם אינם מפעילים בעצמם את התוכנה שהם מוכרים למדינות שונות וכי הם פועלים תמיד על פי חוק. אלא שב-NSO לא מסתפקים בהכחשות ומעוניינים לגייס לטובתם הגנה נוספת, הגנת הפטריוט.

גם אם כל הטענות הללו של NSO נכונות, וכל המבקרים טועים, עדיין מדובר בחברת סייבר שמוכרת מערכת נשק עבור בצע כסף. אין בכך שום כבוד, בוודאי שלא כבוד לאומי

וכך מדווח לנו כתב בשם טל שחף באתר ynet, כי "לפי הערכות" ישנם "ארגונים ויחידים" הפועלים נגד NSO. ב-ynet יודעים לנקוב בשם אחד בלבד: עומר עבד אלעזיז אלזהראני, פעיל נגד המשטר הסעודי. "לפי מידע שהגיע ל-ynet, אל עזיז פירסם מאמרי שנאה וציוצים הקוראים לאלימות", נכתב באתר החדשות של קבוצת "ידיעות אחרונות". שנאה למה? אלימות נגד מי? המידע נשאר ב-ynet, שם החליטו לא לחלוק אותו עם ציבור הגולשים.

"עוד נטען כנגדו", כותבים באתר, "שהוא נשבע אמונים לדעאש וכי הוא תומך בפעולות הבי.די.אס כנגד ישראל וכי מקורות המימון שלו מגיעים ממדינות ערביות תומכות טרור". נטען? מי טען? ובכן, בלי להשתמש בתוכנת ריגול, אפשר להניח שמי שטוען את הדברים הם אנשי NSO. לא שצריך אותם בשביל זה, מספיק להקליד את שמו של אלזהראני ביוטיוב בשביל להגיע לסרטונים נגדו, שמישהו טרח להפיץ. האם מדובר בעבודה של המשטר הסעודי, גורם רב עוצמה ומשאבים שכבר הוכיח שהוא לא בוחל באף אמצעי כדי לטפל במתנגדי משטר? ב-ynet לא טרחו לבדוק.

לסיכום: פליט סעודי מנהל מקוויבק רשת צללים בינלאומית שמפעילה "ארגונים" ו"יחידים" נגד NSO? זו טענה שנשמעת מופרכת, ילדותית, מטופשת וחסרת שחר. זה לא מנע מ-ynet, אתר האמור לעסוק בעיתונות, לפרסם אותה ללא היסוס או הוכחה, למרות, ואולי בגלל, שהיא משרתת חברת ריגול בשווי מיליארד דולר.

זו לא הפעם הראשונה שב-NSO מנפנפים בסדין הפטריוטיות כדי להסיח את הדעת. גם בכתב ההגנה שהגישו לא מזמן בתביעת אנשי ארגון אמנסטי נגדם, הם מכבירים טענות נגד הארגון, עד שנדמה כאילו מדובר במפלצת אנטישמית שטנית המעוניינת להשמיד את מדינת ישראל, ולא בארגון זכויות אדם בינלאומי ותיק ומוערך.

שלו חוליו, מנכ"ל NSO, בצילום מסך מתוכנית "60 דקות" שצורף לעתירת אנשי אמנסטי

שלו חוליו, מנכ"ל NSO, בצילום מסך מתוכנית "60 דקות" שצורף לעתירת אנשי אמנסטי

ההאשמות נגד NSO, מצטטים ב-ynet את שלו חוליו, מנכ"ל NSO, מגיעות מ"ארגונים עוינים, אשר פועלים נגדנו כחלק ממערכה רחבה, שמטרתה לגרום נזק הן לחברה עצמה והן למדינת ישראל". מיהם הארגונים המסתוריים? ומדוע הם סבורים שפעולות נגד NSO הן הדרך היעילה ביותר לפגוע במדינת ישראל? נדמה לי שלישראל יש כמה נכסים לאומיים ביטחוניים, כלכליים, חברתיים ותרבותיים אחרים - לפני שמגיעים לעסוק בחברת ריגול פרטית שחלקים ממנה בכלל פועלים ממשרדים בחוץ-לארץ.

האמת היא שלא צריך "הערכות" בשביל לדעת מיהם "הארגונים והיחידים" הפועלים נגד NSO. מדובר בארגונים כמו ה"ניו יורק טיימס", ה"גרדיאן", ו"סיטיזן לאב", למשל. ארגונים שקשרו את תוכנת הריגול של NSO להתנהלות מזעזעת ומעוררת דחייה.

או האו"ם. יש ארגון כזה, ארגון שב-NSO מתהדרים בכך שהם עומדים בסטנדרטים שלו - ושלאחרונה העריך כי יתכן שנעשה שימוש בתוכנת הפריצה של NSO כדי לחדור לטלפון של ג'ף בזוס, הבעלים של "אמזון" ושל ה"וושינגטון פוסט" (ב-NSO מכחישים בתוקף).

ויש עוד ארגון, בית המשפט הישראלי. בית משפט שאישר לאחרונה לאקטיביסט סעודי להגיש תביעה נגד NSO. כן, לפעיל קוראים אלזהראני.

ב-NSO דוחים את כל ההאשמות נגדם, מפעילים יחצנים ועורכי דין, שוכרים בכירים לשעבר במערכת הביטחון וטוענים שכל מטרתם היא להילחם בפשע ובטרור. יתכן שזה נכון, יתכן ש-NSO לא מכרה את תוכנת הריגול שלה לסעודיה או למדינות אויב ומדינות תומכות טרור. יתכן ש-NSO לא מכרה את תוכנת הריגול שלה למשטרים אפלים אחרים. יתכן שאנשי NSO לא מעורבים ישירות בהפעלה של תוכנת הריגול שלהם אחרי שנמכרה.

אבל גם אם כל הטענות הללו של NSO נכונות, וכל המבקרים טועים, עדיין מדובר בחברת סייבר שמוכרת מערכת נשק עבור בצע כסף. אין בכך שום כבוד, בוודאי שלא כבוד לאומי. אנשי NSO, המייסדים, בעלי המניות, העובדים, היחצנים ועורכי הדין שלה - הם לא הפנים היפות של מדינת ישראל. פטריוטים ישראלים מתביישים בשכירי חרב ישראלים.

פטריוטים ישראלים גם מתביישים במי שבאופן ציני משתמשים ברגשות לאומיים על מנת להסתיר מאחוריהם התנהלות מבישה. וגם עיתונאים ישראלים, שמוותרים על האינטגריטי והמקצוענות ומתמסרים לקמפיין הנצלני של NSO, צריכים להתבייש.