תחנת גלי-צה"ל תשלם למני נפתלי 16 אלף שקל בעקבות התבטאות של גלית דיסטל-אטבריאן בראיון עמו, כך הוסכם לאחרונה בהסכם פשרה. באוקטובר 2017, בתוכנית של אראל סג"ל בגלי-צה"ל, ריאיינו דיסטל-אטבריאן ודוד ורטהיים את נפתלי, לשעבר אב הבית במעון ראש הממשלה ובהמשך ממובילי ההפגנות נגד בנימין נתניהו.

הראיון, שאותו הובילה דיסטל-אטבריאן, עסק בטענות של אשה בשם סבטלנה גורודצקי כי נפתלי הטריד אותה מינית (התיק בעניין נסגר זמן קצר לאחר מכן מחוסר ראיות). במהלך הראיון אמרה דיסטל-אטבריאן כי אותה אשה עוברת "אונס שני על-ידי התקשורת".

בעקבות ההתבטאות מחה נפתלי על הדברים, ניתק את השיחה, ובהמשך הגיש תביעת דיבה נגד דיסטל-אטבריאן. בתביעה, שהגיש באמצעות עו"ד לוליק אסל, דרש נפתלי פיצוי בסך 100 אלף שקל.

מדברי דיסטל-אטבריאן ניתן להבין כי "אותה פגיעה מדוברת בעבר, גם היא אונס של ממש", נכתב בכתב התביעה. "מדובר בדברי בלע כנגד התובע שמטרתם אחת ויחידה, והיא להשחירו בפני ציבור המאזינים. [...] ניצולה זה של הנתבעת את הבימה אשר ניתנה לה על-ידי גלי-צה"ל בכדי לעשות שימוש ציני, שלא כדין, בתוכנית כה מרכזית, היא החלטה מחפירה המטילה אחריות הן עליה והן על גלי-צה"ל".

דיסטל-אטבריאן טענה להגנתה, באמצעות עו"ד איתמר בן-גביר, כי "התובע אינו מבין מה משמעות המושג 'אונס שני'". לדבריה, "'אונס שני' אינו מחייב קיומו של אונס ראשון. הביטוי 'אונס שני' חל על כל סוגי הטרדות מיניות שמהן נפגעות נשים".

לצד בקשה לדחות את כתב התביעה הגישה דיסטל-אטבריאן הודעת צד ג' לגלי-צה"ל בטענה כי האחריות מוטלת על התחנה. בין היתר טענה כי לאחר קבלת התביעה הבהירו האחראים עליה בתחנה, כולל המפקד שמעון אלקבץ, כי הם יגבו אותה בכל הדרוש.

לפני כעשרה ימים הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסכם פשרה שלפיו, מבלי להודות בכל טענה, "ולאור הערות בית-המשפט על חלקה של גלי-צה"ל, תשלם הנתבעת לתובע סכום של 16 אלף שקל שיוצא מקופת גלי-צה"ל". התשלום, כך מובהר, "יהיה בהתאם להסכם בין הנתבעת לבין גלי-צה"ל מיום 16.4.2019, במהלכו התחייבה גלי-צה"ל לשלם שיפוי בגין חיוב סופי ועתידי בפסק דין חלוט".

הצדדים הוסיפו כי "תנאי יסודי ומהותי להסכם הוא שמירת סודיות בין הצדדים על הסכם זה, ובית-המשפט יבקש ליתן לכך תוקף. במידה והתובע יפרסם את פסק הדין הוא יהיה חייב להחזיר את סכום הפיצוי על סך 16 אלף שקל לתובעת" [צ"ל הנתבעת].

28073-04-18

* * *

לעיון בהודעה על הסכם הפשרה

להורדת הקובץ (PDF, 1015KB)