חברת סמארט וואי קלאב ישראל בע"מ ובעליה שגיב קורן ויורם אדרי, העומדים מאחורי האפליקציה MySmarty, ישלמו להוצאת עיתון הארץ בע"מ 62.5 אלף שקל במסגרת הסכם פשרה.

בשנת 2017 הגישה הוצאת עיתון הארץ תביעה בסך 150 אלף שקל נגד חברת סמארט וואי ובעליה בטענה כי החברה יצרה "פרסום מפוברק" על האפליקציה MySmarty שהתחזה להיות פרסום באתר "דה-מרקר". הפרסום, שעלה לרשת בכתובת www.themarker.info, נועד ליצור את הרושם כי מערכת "דה-מרקר" בדקה את האפליקציה ומצאה אותה בעלת ערך רב, נטען בכתב התביעה, שהוגש על ידי עורכי-הדין דור ליאונד ושרון נתן. ב"הארץ" כינו זאת "מעשה הונאה של ממש".

בחברת סמארט וואי דחו מכל וכל את הטענה של "דה-מרקר" כאילו יש קשר בינם ובין הפרסום המפוברק. "אין הנתבעים אחראים בכל דרך שהיא לכתיבתה ופרסומה של הכתבה באתר המרשתת", נטען בכתב ההגנה, שהוגש באמצעות עו"ד עמוס טיין. בסמארט וואי גם דחו את טענת "הארץ" כאילו האפליקציה שלהם היא תרמית בשיטת "פירמידה". לדבריהם, "מעולם לא הוגשה כל תביעה ו/או כתב אישום כלשהו כנגד מי מהנתבעים בגין טענות אלה".

בחודש אוגוסט האחרון הגיעו הצדדים להסכם פשרה לפיו ישלמו הנתבעים לתובעים 62.5 אלף שקל מבלי להודות בטענות התביעה, והתביעה תימחק. לפני שבועות אחדים הועבר התשלום האחרון והצדדים הגישו במשותף בקשה למחיקת התביעה.

ב"מייסמארטי" ניסו למנוע את הדיווח על התביעה

חברת "מייסמארטי" שלחה ל"העין השביעית" שני מכתבי התראה בשל הפרסום הראשון ב"עין השביעית" על התביעה נגד החברה. ב-30 במאי 2019, יותר משנה וחצי לאחר הפרסום, נשלח מכתב על נייר המכתבים של משרד בשם "בר, רשף, משרד עורכי דין", החתום על-ידי מדלנה ניקולוב מ"המחלקה המשפטית" של "מייסמארטי", ובו דרישה למחיקת הפרסום ותשלום פיצוי.

במכתב קבלו אנשי "מייסמארטי", בין השאר, על כך שהפרסום על התביעה שנתבעו לא קיבל את אישורם, ודרשו גם כי להבא לא יוזכר שם החברה ב"עין השביעית" ללא אישור של החברה. ב"מייסמארטי" טענו גם שהביטוי "מעשה הונאה", שהופיע בכותרת הידיעה ב"עין השביעית", לא מופיע בכתב התביעה. זאת למרות שהוא כן מופיע בכתב התביעה. למעשה, הציטוט המלא הוא "מעשה זה, אשר נעשה תוך הטעייה מכוונת, הוא מעשה הונאה של ממש".

"העין השביעית" דחתה מכל וכל את הטענות השונות והגיבה כי לא תיענה לאף דרישה מהדרישות. מכתב איום נוסף התקבל לאחרונה, ב-1 בינואר 2020, הפעם על נייר המכתבים של חברת "עורך דין גיא בר בר ושות' משרד עורכי דין" ובחתימת גיא בר. המכתב חזר על טענות שונות בקשר לפרסום ב"עין השביעית" על התביעה נגד "מייסמארטי", כולל טענה בדבר "עיוות תוצאות הקידום האורגני", ודרש מחיקת הפרסום, התנצלות ופיצוי כספי, פן תוגש נגד "העין השביעית" "תביעה בסדרי גודל משמעותיים".

המכתב כלל גם את הטענה לפיה התביעה עליה דווח ב"עין השביעית" "נמחקה בהסכמה ללא צו להוצאות בין הצדדים". כאמור, חברת "מייסמארטי" שילמה ל"הארץ" 62.5 אלף שקל.

58593-05-17

*  *  *

להורדת הקובץ (PDF, 4.4MB)

להורדת הקובץ (PDF, 84KB)

להורדת הקובץ (DOCX, 139KB)

להורדת הקובץ (PDF, 405KB)