במערכת "דה-מרקר" שוקלים כעת כיצד להגיב לגילוי הבוקר בבלוג "העוקץ" כי חלקים ניכרים מכתבה שפורסמה בעיתון לפני כשבועיים התבססו על מאמר שפורסם במגזין אמריקאי, וזאת בלי שהדבר יצוין בכתבה. מדובר בטקסט מאת רותם סלע, סטודנט באוניברסיטה העברית, ומי שמשמש עורך בבלוג "הקפיטליסט היומי".

סלע כתב באופן מאיר עיניים על משבר הסאבפריים הראשון, שהתחולל בשנת 1873, ועל הדמיון בינו ובין המשבר הנוכחי. הבוקר העלה איציק ספורטא פוסט בבלוג "העוקץ" ובו הוא מצביע על העובדה כי לא רק בין שני משברי הסאבפריים יש דמיון רב, אלא גם בין הטקסט של סלע למאמר מאת ההיסטוריון סקוט נלסון, שפורסם במגזין "The Chronicle of Higher Education" לפני מועד פרסום הכתבה של סלע. ספורטא אף משווה בין כמה פסקאות בשני הטקסטים, המביעות רעיונות דומים בניסוחים דומים.

כך, למשל, מצטט ספורטא את נלסון, שכתב:

"As continental banks tumbled, British banks held back their capital, unsure of which institutions were most involved in the mortgage crisis. The cost to borrow money from another bank — the interbank lending rate — reached impossibly high rates. This banking crisis hit the United States in the fall of 1873. Railroad companies tumbled first".

ומיד אחר-כך את סלע שכתב כך:

"הבנקים הבריטיים, שהיו באותן שנים לב המערכת הפיננסית העולמית, נפגעו קשות מהמשבר במרכז אירופה – וקפצו את ידם בחלוקת אשראי למוסדות פיננסיים ביבשת, מחשש להפתעות הטמונות במאזניהם בדמות חשיפה למשכנתאות מסוכנות שלא ייפרעו לעולם. הריבית הבין-בנקאית זינקה, ועימה מחיר האשראי. האש בשדה הקוצים הפיננסי התפשטה אל מעבר לאוקיאנוס האטלנטי, והיכתה בחברות הרכבות האמריקאיות הרעבות להון".

לפני כשנה וחצי הסתבך הפרשן הכלכלי וסגן העורך של "גלובס", אלי ציפורי, בפרשה לכאורה דומה, כשחלק ממאמר פרי עטו התברר כבעל דמיון עז לטקסט שהתפרסם ב"פייננשל טיימס". לאחר ששני הטקסטים הוצגו זה לצד זה בבלוג של יובל דרור, פירסם ציפורי הבהרה שלפיה "עקב עריכה לקויה מצדי, נשמט הציון כי מדובר בקטע מתורגם".

רותם סלע סירב למסור את תגובתו.

עידו איתן, סגן ראש מערכת החדשות ב"דה-מרקר", סירב אף הוא.

עדכון, 22.10: בגרסה האינטרנטית של הטקסט מאת סלע נוספה הפסקה הבאה: "הדברים שנכתבו במאמר נלקחו בחלקם ממאמר בשם The Real Great Depression שפורסם בכתב-העת The Chronicle of Higher Education. מידע זה לא נכתב בעיתון, ועם הקוראים סליחה".