"אתה מוכרח להודות שכאשר כלי תקשורת, באופן גלוי ומודע, עושה שימוש בפלטפורמה שלו כדי לקדם משהו שנסתר מהקוראים/צופים/מאזינים/ווטאבר, כדי לשרת מישהו אישי, יש עם זה בעייתיות ברמה העיתונאית האתית", כך אמר ביום שישי האחרון העיתונאי שי גולדן, במהלך ראיון שערך עם כתב "ישראל היום" עקיבא ביגמן על רקע פרשיות 2000 ו-4000 וסוגיית הפליליות של הטיית סיקור.

בראיון, שנערך במסגרת התוכנית "מייבשים את הביצה" ברדיו 102FM, הוסיף גולדן ואמר לביגמן: "אתה חייב להודות שכשאתה מקבל מהתקשורת מידע שאתה אומר מישהו פה בחש, מישהו פה ממש בחש כדי לנסות להשפיע עלי, אני כאזרח/עיתונאי פחות מרוצה".

גולדן, שעורך כיום את מוספי סוף השבוע ב"גלובס", היה בעבר סגן עורך עיתון "מעריב" בתקופה שבה בעל השליטה בעיתון היה נוחי דנקנר והעורך הראשי היה ניר חפץ, כיום אחד מעדי המדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. באותה תקופה הושחת "מעריב" מהיסוד, ופעל באופן מובהק לטובת בעל השליטה דנקנר ונגד האינטרס הציבורי.

"רשת 5 נגרים נסגרה", כותרת המוסף הכלכלי של "מעריב", "עסקים", בבוקר שאחרי הרפורמה ההיסטורית בשוק הסלולר, 16.5.2012

שער המוסף הכלכלי של "מעריב", בבוקר שאחרי הרפורמה ההיסטורית בשוק הסלולר, 16.5.2012

"מעריב" של דנקנר, חפץ וגולדן הצניע את קריסת מניות הסלולר, כדי לא לפגוע בתדמית של חברת סלקום של דנקנר; סיקר בביקורתיות רבה את המחאה החברתית, שאיימה לפגוע ברווחי החברות הגדולות במשק; פיטר עיתונאים כמו רותי סיני ונדב אייל, אחרי שאלה הביעו ביקורת כלפי בעלי הון; סיקר בביקורתיות את ראשי המאבק בריכוזיות המשק, שקידמו שינויי רגולציה שאיימו לפגוע בעסקיו של דנקנר; פסל טור של קלמן ליבסקינד שביקר את נתניהו וחדל לפרסם כליל טורים של דן שילון, שאף הוא נהג לבקר את ראש הממשלה. מנגד, שר האוצר וראשי הבנקים זכו ב"מעריב" של דנקנר, חפץ וגולדן לעיתונות מפנקת.

גולדן שירת את האינטרסים של דנקנר מעל דפי "מעריב" באופן ישיר כשפרסם מאמר נגד עו"ד אליעד שרגא, יו"ר התנועה למען איכות השלטון, על רקע חלקה בקידום ועדת הריכוזיות. גולדן אף המליץ למאזיני "מייבשים את הביצה" בחודש מאי 2012, לאחר שמניות חברות הסלולר קרסו עם כניסתה לפועל של הרפורמה בענף, לרכוש מניות של חברות הסלולר. לדבריו, הירידה בערכן ייצרה הזדמנות להרוויח על המניה, "כי ברור שהיא תעלה מתישהו".

מניית סלקום (צילום מסך: גוגל חיפוש)

מניית סלקום (צילום מסך: גוגל חיפוש)

בדצמבר 2011, כשעורך אתר זה, שוקי טאוסיג, פנה לקבלת תגובה לקראת פרסום רשימה שעסקה בטיהורים בעיתון, גולדן הציע לבכירי "מעריב" להגיב בתקיפות. "זו הכתבה השלישית שהוא מפרסם עלינו בשבועיים", כתב גולדן לבכירי העיתון. "האיש אובססיבי ל'מעריב' ולניר, צריכים להתחיל להרתיע אותו. לא נחזור על טעות 'דה-מרקר', שהתעללו בנוחי שנתיים ועמדנו מהצד". גולדן, יש להזכיר, כתב ב"דה-מרקר" טור שבועי בשנתיים שקדמו לגיוסו על-ידי דנקנר ל"מעריב".

האם בדיעבד חושב גולדן שגם באופן שבו הוא אישית ו"מעריב" בכלל סיקרו את עסקי דנקנר, לוויו ומבקריו היתה בעיה אתית? נראה שלא. בתגובה לפניית "העין השביעית" כתב גולדן: "חחחחחחחחח!", ובהמשך הוסיף: "המשך שבוע טוב לך ולכל מערכת העין השביעית".