בנק דיסקונט מצטרף לבנק הפועלים והופך לבעל מניות בקבוצת "ידיעות אחרונות", לצד בני משפחת מוזס. נשיא בית-המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, אישר להעביר כ-7% ממניות הקבוצה לידי עו"ד אמנון לורך, שישמש ככונס נכסים מטעם בנק דיסקונט. עם השלמת המהלך, כ-40% ממניות "ידיעות אחרונות" יוחזקו בידי הבנקים.

בנק הפועלים מחזיק כיום בכ-34% ממניות הקבוצה – הנתח שהוחזק בידי בעל ההון אליעזר פישמן עד שירד מנכסיו. שאר מניות "ידיעות אחרונות" מוחזקות בידי בני משפחת מוזס, ובראשם המו"ל ארנון (נוני) מוזס. מלבדו, בעלי המניות המרכזיים הם אחותו ג'ודי מוזס ומימי נופך-מוזס.

המניות שיועברו לידי הכונס מטעם בנק דיסקונט הוחזקו עד כה בידי משפחתו של דב יודקובסקי, מרכז המערכת המנוח, שבמחצית השנייה של המאה הקודמת היה הדמות המרכזית בתהליך הזנקת "ידיעות אחרונות" לעמדת העיתון הנמכר במדינה. אחרי העברת המניות לדיסקונט, משפחת יודקובסקי תמשיך להחזיק בכ-10% ממניות החברה.

בני משפחת יודקובסקי לקחו מדיסקונט הלוואה בסך 134.7 מיליון שקל. כמחצית מהחוב הוחזרה מאז, וכעת הוא עומד על 67 מיליון שקל. בחודש שעבר פנה הבנק לבית-המשפט והודיע כי בני המשפחה לא עמדו בתנאי ההלוואה – ולפיכך יש להעביר את המניות לידי כונס נכסים

דב יודקובסקי, בן לאחד מענפי משפחת מוזס, החזיק במניות "ידיעות אחרונות" גם לאחר שנדחק מתפקידיו בעיתון בסוף שנות השמונים על-ידי נוני מוזס. בשנת 2000, הוא ורעייתו לאה, יחד עם הבת אתי ובעלה דוד ליבר, לקחו מבנק דיסקונט הלוואה בהיקף של 134.7 מיליון שקל. כאמצעי ביטחון שועבדו לבנק חלק ממניותיהם ב"ידיעות אחרונות בע"מ", החברה שמרכזת את פעילותה של קבוצת התקשורת.

כמחצית מהחוב הוחזרה מאז, וכעת הוא עומד על 67 מיליון שקל. בחודש שעבר פנה הבנק לבית-המשפט והודיע כי בני המשפחה לא עמדו בתנאי ההלוואה – ולפיכך יש להעביר את המניות ששועבדו לידי כונס נכסים מטעם דיסקונט. השופט איתן אורנשטיין, שדן בתיק, החליט בשבוע שעבר להיענות לבקשת הבנק. כעת יחל הכונס, עו"ד לורך, במאמצים לאיתור רוכש למניות.

זאת לא תהיה משימה פשוטה: בבנק הפועלים, שמחזיק בנתח גדול בהרבה ממניות הקבוצה, מחפשים רוכש מאז 2016. לאחרונה גיבשו בבנק הפועלים עסקה שבמסגרתה יימכרו המניות בחזרה לקבוצת "ידיעות אחרונות" – מהלך שצפוי היה לחזק את מעמדו של נוני מוזס. ואולם, העסקה המתוכננת התפוצצה בעקבות התנגדות של בעלת המניות ג'ודי מוזס ובני משפחת יודקובסקי. כעת, עם הצטמקות אחזקותיהם של בני משפחת יודקובסקי, עשוי להיחלש מחנה המתנגדים לעסקה.

47320-07-19

* * *

לעיון בפסק דינו של השופט איתן אורנשטיין

להורדת הקובץ (PDF, 213KB)