בעלי השליטה של חברת רשת ניסו להביא לסיום תפקידו של מנכ"ל חדשות 13 (לשעבר חדשות 10), גולן יוכפז, בניגוד לחוק הרשות השנייה – כך עולה ממכתב ששיגרה עמותת "הצלחה" לדירקטוריון חברת החדשות ולרשות השנייה. על המכתב חתום עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של העמותה, שמשמש במקביל גם כיו"ר עמותת "העין השביעית".

לפני כחודש, כך נטען במכתב, נפגש יוכפז עם יו"ר חברת RGE, נדב טופולסקי, נציגו של בעל השליטה, לן בלווטניק. נציג הבעלים, שבעצמו מחזיק בכ-7% ממניות הערוץ, ביקש מיוכפז שיסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת החדשות. טופולסקי הודיע ליוכפז כי יש כוונה לאתר לו מחליף. עוד קודם לכן, כך לפי המכתב, קיבל יוכפז "מסרים" מכיוון בעלי השליטה בערוץ על אי-שביעות רצון ממנו.

בעמותת "הצלחה" מדגישים כי הפניות אל יוכפז נעשו תוך עקיפת דירקטוריון חברת החדשות ומעל לראש החברה, באופן המנוגד לחוק הרשות השנייה. "מצב זה מצריך בירור מעמיק על אודות המניעים להפסקת כהונתו של יוכפז והאופן שבו הם תואמים או סותרים את טובתה (הנפרדת והעצמאית) של חברת החדשות", הם כותבים.

בעמותת "הצלחה" מזכירים כי רק לאחרונה, כשחברת רשת התמזגה עם ערוץ 10, הובהר כי אין כל כוונה לפגוע בחברת החדשות או לבצע בה שינויים מהותיים

בעמותת "הצלחה" מזכירים כי רק לאחרונה, כשחברת רשת התמזגה עם ערוץ 10, הובהר כי אין כל כוונה לפגוע בחברת החדשות או לבצע בה שינויים מהותיים. הצהרות אלו, מובהר, נלקחו בחשבון כשהמיזוג אושר. והנה, לא חלפו אלא שבועות אחדים ומתברר כי בעלי השליטה בערוץ מבקשים להחליף את מנכ"ל חברת החדשות.

יוכפז עצמו, מוזכר עוד, מונה בתחילת השנה שעברה לכהונה נוספת של חמש שנים בתפקיד מנכ"ל חברת החדשות. העברתו מהתפקיד טרם סיום התקופה דורשת רוב של 75% בדירקטוריון החברה, כך לפי החוק.

בעמותת הצלחה דורשים מדירקטוריון חברת החדשות לקיים "דיון מעמיק" בסוגיית החלפת המנכ"ל וההצדקות לה, ולבחון את הצעדים שננקטו עד כה ואת האפשרות שנעשו תוך הפרת הדין. דרישה דומה מופנית גם לרשות השנייה, המוסמכת להטיל סנקציות על בעלי תפקידים, בעלי מניות ונציגיהם בערוץ אם אכן פעלו בניגוד לדין.

מטעם בעלי השליטה בערוץ נמסר: "הטיפול בנושא מתבצע במסגרת דירקטוריון חדשות 13 ובהתאם לדין".

*  *  *

המכתב בנוגע לניסיון להזיז מתפקידו את מנכ"ל חדשות 13, גולן יוכפז

להורדת הקובץ (PDF, 184KB)