תקציב לשכת הפרסום הממשלתית לרכישת מדיה בתקשורת בשפה הערבית עלה בשנת 2017 ועמד על קרוב ל-11 מיליון שקל, כך עולה מתשובה שמסר משרד התרבות והספורט במענה לבקשת חופש מידע. זו עלייה דרמטית לעומת שנת 2016, אז עמד התקציב על כ-8.3 מיליון שקל.

הנתונים על היקף הוצאת לפ"מ לרכישת מדיה בכלי תקשורת בשפה הערבית נחשפו כבר לפני שבועות אחדים, במהלך דיון שנערך בכנסת בישיבת הוועדה להסרת חסמים בתקשורת בשפה הערבית. אולם בישיבה נקב מנכ"ל לפ"מ בועז סטמבלר בסכומים כלליים, ולא סיפק כל פירוט. המסמך ששיגר משרד התרבות והספורט למגיש השאילתא כולל פירוט רב, ועולה ממנו כי עיקר העלייה בהוצאות חלה בשלטי חוצות ובפרסום דיגיטלי.

התפלגות ההוצאה למדיה לפי אמצעי המדיה במגזר הערבי, 2013–2017

התפלגות ההוצאה למדיה לפי אמצעי המדיה במגזר הערבי, 2013–2017

כפי שניתן לראות מהטבלה שלעיל, גם הפרסום בטלוויזיה וברדיו עלה בשנה שעברה במאות אלפי שקלים, אך ההוצאה על פרסום בעיתונות דווקא קטנה. על פרסום בקולנוע בשפה הערבית לא הוציאה לפ"מ באף אחת מהשנים האחרונות אפילו שקל אחד.

חלוקת תקציב לפ"מ לתקשורת בשפה הערבית, 2017

חלוקת תקציב לפ"מ לתקשורת בשפה הערבית, 2017

בהמשך המסמך של משרד התרבות והספורט, האחראי על לשכת הפרסום הממשלתית, מתפרסם פירוט חלוקת תקציב לפ"מ לתקשורת בשפה הערבית בשנים האחרונות. ממנו ניתן לראות כי את הסכומים הגדולים ביותר קיבלו בשנה שעברה העיתון "א-סינארה" (כ-1.4 מיליון שקל), אתר "פאנט" (1.3 מיליון) העיתון "כל אל-ערב" (1.2 מיליון), רדיו א-שמס (1.1 מיליון) והעיתון "פנורמה" (כמיליון שקל).

* * *

לקריאת המסמך המלא

להורדת הקובץ (PDF, 387KB)