שורה של כלי תקשורת חרדים יפצו בעשרות אלפי שקלים את רבקה עדס-פרל, גרושתו של הרב יעקב עדס, ואת בן זוגה, העניך פערל, כך נפסק לאחרונה בבית-משפט השלום בירושלים.

בפברואר 2014 שודר בתחנת הרדיו קול-ברמה ראיון שערך השדרן אבי מימרן עם הרב עדס. עדס טען כי העובדות שמסרה גרושתו לרב שלום יוסף אלישיב, שבגינן הורה לתת לה גט כריתות, לא היו נכונות – ועל כן הגט עלול להיות פסול. באתרים "כיכר השבת", "בחדרי חרדים" ו"קוקר" פורסמו כתבות שדיווחו על הנאמר בראיון.

חודשים אחדים לאחר הראיון הגישו עדס-פרל ובעלה תביעת דיבה נגד ארבעת כלי התקשורת החרדיים ודרשו לפצותם ב-400 אלף שקל במצטבר, 100 אלף שקל מכל כלי תקשורת. בני הזוג פרל טענו, באמצעות עו"ד צמח גרין, כי לפי הראיון שהעניק עדס, הם "חיים בחטא הדתי החמור ביותר, ופעם אחר פעם עוברים על 'איסור אשת איש'". הדברים שאמר עדס, הוסיפו, פגעו לא רק בהם אלא גם בילדיהם.

בכלי התקשורת הכחישו כל פסול בפרסומיהם. אתר "בחדרי חרדים" גם הדגיש כי לא פרסם כל כתבה על הראיון, אלא שבפורום האתר העלו גולשים קטעים ממנו.

לאחר כמה דיונים מקדמיים הגיעו בשבוע שעבר הצדדים לשופט דוד גדעוני, שבפניו נמסר כי חברת קוקר תקשורת בע"מ הגיעה להסדר פשרה עם התובעים ותפצה אותם ב-20 אלף שקל. יתר הצדדים הסמיכו את בית-המשפט לקבוע ללא נימוק את גובה הפיצוי שיוענק לתובעים, כל עוד לא יעלה על 150 אלף שקל. השופט גדעוני פסק כי חברת קול-ברמה בע"מ תפצה את בני הזוג ב-20 אלף שקל, וכך גם חברת "כיכר השבת" בע"מ. את חברת "בחדרי חרדים" בע"מ חייב השופט בפיצוי של 10,000 שקל. בסך הכל יקבלו בני הזוג פרל פיצוי בסך 70 אלף שקל בגין הדברים שאמר עדס.

47607-07-14

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 1.47MB)

להורדת הקובץ (PDF, 234KB)