המשטרה חוקרת את הקשר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש לשכתו יואב הורוביץ, לבין מועצת הכבלים והלוויין – כך עולה מתשובה שמסר משרד ראש הממשלה במענה לבקשת חופש מידע.

מגיש הבקשה, עו"ד שחר בן-מאיר, ביקש ממשרד המשפטים למסור לו את מועדי שיחות הטלפון והפגישות שקיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש לשכתו יואב הורוביץ עם יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין (כיום מכהנת בתפקיד יפעת בן-חי שגב) וחברי המועצה. בתשובה ענתה דניאלה רבוטניקוף, רכזת לשכת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כי "בהתאם להנחיית משרד המשפטים לא ניתן למסור את המידע המבוקש וזאת משיקולים הנוגעים לחקירה המתנהלת בימים אלו".

חקירה המתנהלת בימים אלו שיש לה נגיעה למועצת הכבלים והלוויין היא זו המכונה "תיק 4000", שעוסקת בחשד ליחסים מושחתים בין ראש הממשלה נתניהו לבין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', ומקורביו. המשטרה חושדת כי נתניהו, באמצעות מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, העניק לבזק הטבות רגולטוריות בשווי של מיליארד שקל, ובתמורה קיבל שוחד בדמות סיקור נוח באתר "וואלה" שבשליטת בזק.

בזק היא גם בעלת השליטה בחברת שידורי הלוויין yes, שנמצאת בליבת החשדות ב"תיק 4000". נתניהו נחשד כמי שטיפל באופן לא הגון באישור עסקת המיזוג של בזק ו-yes, באופן שהיטיב עם אלוביץ', על חשבון האינטרס הציבורי, והכניס לכיסו מאות מיליוני שקלים – ובניגוד לעמדת הדרג המקצועי במשרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין.