"בשנים האחרונות, אני ובני משפחתי נחשפנו להכפשות רבות ולפרסומי כזב הגובלים לעתים בהסתה מסוכנת מצד גורמים שונים. אחד מן הגורמים הללו, העומד בראש קמפיין הכפשה חסר תקדים כנגדי וכנגד בני משפחתי, במטרה להוביל להפלת ראש הממשלה ושלטון הליכוד, הוא הנתבע", כך מצהיר יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, במסגרת תביעת דיבה שהגיש נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין.

באוגוסט 2016 פרסם אייבי בנימין פוסט ולפיו ראש הממשלה נתניהו ביקש מראש המוסד להנפיק דרכון בשם בדוי לבנו, בנימוק בטחוני. הדרכון הזה, כך טען בנימין, "הפך להיות תרגיל הונאה של משפחת נתניהו להעלמת מסים, הלבנות הון וקבלת תשלומים מכל מיני בעלי אינטרס שרצו לשמן את ראש ממשלת ישראל בשוחד ותרומות אסורות". לפי בנימין, שמו הבדוי של יאיר נתניהו, כפי שמופיע לכאורה בדרכון שקיבל, מופיע גם במסמכים שהודלפו מחברת מוסאק-פונסקה מפנמה ("מסמכי פנמה").

לפני כחצי שנה הגיש יאיר נתניהו תביעה נגד בנימין. באמצעות עו"ד יוסי כהן טען נתניהו כי בדבריו של בנימין "אין ולו שמץ של אמת וכל כולו נגוע בחוסר תום לב קיצוני", והוסיף כי הפוסט פורסם בכוונה לפגוע בו. הוא דרש מבית-המשפט לצוות על בנימין להתנצל פומבית ולשלם לו 140 אלף שקל בגין הניסיון "להשתמש בתובע כ'כלי' לפגיעה בהוריו, ראש הממשלה ורעייתו".

בנימין, באמצעות עו"ד גונן בן-יצחק, טען להגנתו כי התביעה שהוגשה נגדו אינה אלא תביעת השתקה שנולדה בגין הליך אחר שהגיש נגד אביו של התובע, ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה כי משטרת ישראל תפתח בחקירה נגדו בגין מעורבותו לכאורה בפרשה המכונה "תיק 3000".

לגופו של מקרה הסביר בנימין כי עם פרסום "מסמכי פנמה" בדק ומצא כי מופיע בהם השם Nitai, שם המשפחה שבו השתמש בנימין נתניהו בעת שחי בארצות-הברית, וכן השם Shimron, שם משפחתו של מקורבו של ראש הממשלה, בא-כוחו וקרוב משפחתו דוד שמרון.

לפי בנימין, בעקבות פרסום ידיעות בתקשורת על חשדות כלפי נתניהו בתחום הלבנת הכספים, לאחר שקרא פרסומים שונים ברשתות החברתיות וידיעה בבלוג של הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין, שלפיו נתניהו ובנו נחקרים בחשד לשימוש בדרכון מזויף והלבנת כספים דרך חשבון בפנמה, לאחר שראה פרסום נוסף בבלוג בשם "ארץ נעדרת" שבו העלה עו"ד דוד לוי טענות דומות, ונחשף במקביל לידיעות ודיווחים נוספים, בין היתר בתקשורת הממוסדת, ולאור העובדה כי נתניהו הבן ואביו לא התייחסו באותה תקופה בפומבי לטענות שהופנו כלפיהם, פרסם את הפוסט שלו, שבו חיבר בין קצות החוט השונים שאליהם נחשף.

בנימין הדגיש בכתב ההגנה כי רק כשנה לאחר פרסום הפוסט שלו, וזמן קצר לאחר שעתר לבג"ץ נגד ראש הממשלה, קיבל מכתב התראה מבאי-כוחו של יאיר נתניהו. אף שהציע, לדבריו, להתנצל על הפוסט ולמחוק אותו, ואף שבפועל מחק את הפוסט שבלב התביעה והזהיר אחרים מפני פרסום הסיפור, הוגשה נגדו התביעה. בין היתר טען בנימין להגנתו כי הפוסט שלו חוסה תחת הגנת "אמת בפרסום" כיוון שהתבסס על דיווחים שפורסמו בהרחבה, גם בתקשורת הממוסדת.

בתצהיר שהגיש לפני ימים אחדים יאיר נתניהו טוען בנו של ראש הממשלה כי בנימין "מתמיד במשך זמן רב בנסיונותיו האובססיביים לפגוע בי ובמשפחתי ולרמוס את שמנו הטוב בפומבי, מתוך זדון ורשעות לשמה, כאשר בין היתר ובעיקר הוא ביצע שימוש ציני ואכזרי במעמדם הרם של הורי, תוך שהוא מפרסם כנגד משפחתי כזבים, במטרה להסית את הציבור כנגדה, להשפילה ולבזותה".

לדברי נתניהו הבן, "השנאה העזה" שחש בנימין כלפי ראש הממשלה "מעבירה אותו כנראה על דעתו והיא שגורמת לפרסומיו הכוזבים והמרושעים כנגדי, שכל מטרתם כאמור לנסות לפגוע בראש הממשלה וברעייתו, בין היתר, באמצעותי".

5745-09-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 7.84MB)

להורדת הקובץ (PDF, 913KB)

להורדת הקובץ (PDF, 3.07MB)