אתר "וואלה" פרסם בשבוע שעבר כתבה הכוללת עצות למי שמעוניין לפרסם מודעות גיוס לזנות. במדור "משפט" באתר, המתפרסם "בשיתוף מערכת Lawguide", הופיע בשבוע שעבר מאמר מאת עו"ד שי וולשטיין תחת הכותרת "איסור פרסום מודעות גיוס לזנות, מה קובע החוק?". ברקע המאמר: החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה לתמוך בהצעת החוק שתמנע לא רק פרסום מודעות המשדלות לזנות אלא גם מודעות המגייסות לעבודה בזנות.

לפי הצעת החוק, שיזמו חברי-הכנסת שולי מועלם-רפאלי מהבית-היהודי ודב חנין מהרשימה-המשותפת, "המפרסם או המאפשר פרסום מודעה במטרה לגייס אדם לצורך מתן שירותי זנות, או בנסיבות שיש בהן אפשרות קרובה לוודאי להביא אדם לעיסוק בזנות, דינו – מאסר שלוש שנים".

בדברי ההסבר נכתב, בין היתר, כי "מודעות אלו מהוות כלי שרת מרכזי לגיוס קורבנות חדשים לעולם הסחר והזנות על-ידי עבריינים. נשים רבות במעגל הזנות, ובעיקר נשים צעירות, מעידות כי כניסתן למעגל הזנות עברה דרך תיווך של מודעות הגיוס לזנות, המגיעות באמצעות אתרי האינטרנט, המכשירים הניידים והקבוצות החברתיות לאוכלוסייה כולה".

במאמר שפורסם ב"וואלה" מסביר עו"ד וולשטיין לקוראי האתר על הצעת החוק והשלכותיה, אך מוסיף גם עצות למי שבכל זאת מעוניין לפרסם מודעות גיוס לזנות.

תחת כותרת הביניים "מפרסמים היזהרו בניסוח" כותב עו"ד וולשטיין: "כבר עתה ברור שעל-פי הצעת החוק, השימוש הנפוץ שנעשה עד עתה בשמות קוד כגון 'עיסוי', 'אירוח' וכדומה, ולא במושג 'זנות' באופן ישיר, כבר לא יספיק על מנת להכשיר פרסום מסוג הזה".

תחת כותרת הביניים "האם ניתן להתגונן מפני כתב אישום כזה?" מציע עו"ד וולשטיין טקטיקת הגנה למי שיואשם בהפרת החוק. "אחת מטענות ההגנה שבוודאי יעלו בעתיד תהיה כי האכיפה פוגעת בזכות לשימוש בחופש הביטוי", הוא כותב. "אמנם כבר נפסק לא אחת שיש להגביל את חופש הביטוי במקרים שבהם נשקפת סכנה 'קשה חמורה ורצינית' לרגשות הציבור, אולם עדיין אני סבור כי יש מקום להעלות טענה כזאת, במיוחד היום, נוכח החשיפה האדירה למין בכל המדיה התקשורתית והעובדה כי התופעה עצמה לא תיעלם רק בשל העובדה שנמנע מהמפרסם לנסח את הדברים באופן האסור".

לסיום מקנח עו"ד וולשטיין באזהרה מפני העונשים הכבדים, ולאחריה מספק המלצה למי שמתכוונים לעסוק בסרסור זנות: "ההמלצה שלי היא כי כל מי שמבקש לפרסם מודעה ברוח זו, לרבות מנהל הפלטפורמה הפרסומית, יעשו נכון אם יתייעצו לפני הפרסום עם עורך-דין פלילי מומחה" (המלים "עורך-דין פלילי מומחה" מפנות באמצעות קישור לדף הבית של משרד וייסבוך-וולשטיין).

מאמרו של עו"ד וולשטיין, יש להדגיש, אינו מתפרסם מטעם מערכת "וואלה", אלא כחלק מ"שיתוף הפעולה" בינה לבין מערכת אתר Lawguide, מונח מכובס המתייחס פעמים רבות לתוכן פרסומי בתשלום המוגש כתוכן עיתונאי.

עורך "וואלה", אבירם אלעד, מסר: "אין תגובה".