העיתונאי אהרון ויזנר, לשעבר מנהל רשת מורשת של רשות השידור ועורך תוכניות ברשת ב', התנצל בפני העיתונאי צ'יקו מנשה על האשמות נגדו שפרסם בפייסבוק. ההתנצלות באה בעקבות תביעה שהגיש נגדו מנשה.

בתחילת השנה פרסם ויזנר פוסט שבו ציין כי מנשה, שניהל אז את רשת ב', הודיע כי הוא מתמודד על תפקיד בערוץ הכנסת. "מבדיקה שעשיתי, צ'יקו מנשה לא ביקש וגם לא קיבל אישור רשמי על חבירתו לקבוצה, והתמודדותו על התפקיד, תוך כדי שהוא מנהל בפועל את רשת ב'", כתב ויזנר והוסיף כי גם לו היה מבקש היה צריך לסרב לו, "שהרי החשש לניגוד עניינים כזה הוא מוחשי במיוחד בימים אלו של חילופי גברא ברשות השידור".

בהמשך הפוסט ציין ויזנר כי כמה חודשים קודם לכן, לאחר פרישתו מהרשות, נכנס מוטי שקלאר למשבצת השידור שפינה. שקלאר, הוסיף ויזנר, "עומד במקרה בראש הקבוצה שמתמודדת על הפעלת ערוץ הכנסת, ומ"מ מנהל רשת ב' צ'יקו מנשה חבר אליה". ויזנר טען כי יש בכך "בעייתיות בלשון המעטה" וקרא להנהלת רשות השידור לשים סוף להתנהלות שכזו.

בעקבות פרסום הפוסט הגיש מנשה, באמצעות עורכי-הדין גבריאלה שוורץ וד"ר הלל סומר, תביעה נגד ויזנר. מנשה טען כי הרקע לפרסום הן דרישות שונות שדרש מוויזנר כאשר זה עבד תחתיו ברשת ב', למלא את מכסת 40 שעות העבודה השבועיות על מנת להיות זכאי לקבל תשלום בעד שעות נוספות אם יעבוד שעות מעבר להן, וכמו כן דרש ממנו לעבוד בשעות המשמרות המקובלות במחלקה שבה עבד.

מנשה הכחיש כל ניגוד עניינים נטען, הסביר כי על שיבוצו של שקלאר להגשת תוכנית הוחלט לפני שעמד בראש קבוצה שהתמודדה על המכרז לערוץ הכנסת ובלי שום קשר למכרז על הערוץ, והוסיף כי בפניה אליו מערוץ הכנסת שקלאר לא היה מעורב. כיוון שמעולם לא ביצע כל עבודה הקשורה למכרז ערוץ הכנסת, הוסיף מנשה, לא היה כלל צורך בקבלת אישור פורמלי מרשות השידור. למרות זאת, "מתוך נקיון כפיים מוחלט", פנה מנשה למנהל הרדיו שמעון אלקבץ וביקש את רשותו למתן שמו כמי שעשוי להשתלב במשרה עתידית בקבוצת ערוץ 20 למכרז ערוץ הכנסת. אלקבץ אישר זאת באופן מיידי. בגין הפרסום דרש מנשה פיצוי בסך 100 אלף שקל.

לאחרונה פנו הצדדים לבית-המשפט והודיעו כי הגיעו להסדר פשרה שבמסגרתו ישלם ויזנר למנשה את הוצאותיו המשפטיות בסך 10,000 שקל ויפרסם פוסט התנצלות בזו הלשון:

בחודש פברואר 2017 פרסמתי פוסט ביקורתי שעסק בהתנהלות רשות השידור בתקופת הביניים שעד לסגירתה. בפוסט השתמשתי בדוגמה של מנהל רשת ב', צ'יקו מנשה, ובין היתר כתבתי כי לא היה בידיו אישור עבודה פרטית כדי להתמודד במכרז של ערוץ 20 לערוץ הכנסת. צ'יקו מסר לי שהיה לו האישור הנדרש ממנהליו, אני מקבל את דבריו, ואני מתנצל על הטעות.

בנוסף, הזכרתי את העובדה שמוטי שקלאר נבחר להגשת התוכנית 'נקודת מפגש' ברשת ב' וכי אותו שקלאר עומד בראש קבוצת ערוץ הכנסת למכרז שהזכירה את שמו של צ'יקו. לא התכוונתי להאשים את צ'יקו מנשה או מוטי שקלאר, ואני מתנצל על כך"

זמן קצר לאחר הגשת הסדר הפשרה לבית-המשפט פרסם ויזנר את פוסט ההתנצלות.

58348-03-17