"ישראל רואה יחד עם מדינות ערב סכנה באל-ג'זירה", אמר אתמול (12.6) שר הביטחון אביגדור ליברמן, ונימק: "זו תקשורת בנוסח גרמניה הנאצית". הבוקר דווח ב"ידיעות אחרונות" כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוחן את הרעיון לסגור את משרדי רשת אל-ג'זירה בישראל. עוד פורסם כי דיון ראשון בעניין התקיים אתמול, ושעבודת המטה החלה במקביל בלשכת העיתונות הממשלתית (לע"מ), במשרד החוץ, בשב"כ ובמערכת הביטחון.

כמו כן נכתב בדיווח כי ייתכן שישראל מעוניינת לנצל את המומנטום שבמסגרתו נוקטות מדינות ערביות בצעדי חרם נגד קטאר ונגד אישים ועסקים הקשורים בה. שתיים מהמדינות המשתתפות בסנקציות, ירדן וסעודיה, כבר נקטו בצעדים להוצאת צוותי קבוצת התקשורת הקטארית משטחן.

פעילי מפלגת הימין הקיצונית "עוצמה יהודית" אינם מתכוונים לחכות. הפעילים, ובראשם יו"ר התנועה מיכאל בן-ארי וברוך מרזל, לא איחרו להודיע כי היום לפנות ערב יגיעו למשרדי אל-ג'זירה בגן הטכנולוגי מלחה בירושלים – לא רחוק ממשרדי לע"מ – כדי "כדי לסגור לצמיתות את תחנת השידור של האויב", כלשונם. לטענתם, הם מתכוונים לסגור פיזית את המשרדים ולהדביק במקום מודעות סגירה בנוסח "אין מקום לטלוויזיה של האויב בישראל".

בנימין נתניהו מצטלם לראיון במשרדי אל-ג'זירה בירושלים, 2009 (צילום: מיכל פתאל)

בנימין נתניהו מצטלם לראיון במשרדי אל-ג'זירה בירושלים, 2009 (צילום: מיכל פתאל)

* * *

ינואר 2009: בנימין נתניהו מתראיין באל-ג'זירה בדיבוב לערבית. מתוך ערוץ היוטיוב של נתניהו והליכוד