תצלומו של שר התחבורה ישראל כץ נכלל הבוקר במיזם הפרסומי "יוצאים מהפקק", שיתוף פעולה מסחרי בין חברת שפיר הנדסה ותעשייה בע"מ, "ידיעות אחרונות" ואתר ynet.

שר התחבורה כץ נהנה בתקופה האחרונה מסיקור חיובי במיוחד ב"ידיעות אחרונות". כשכביש או מחלף חדש נחנכים, כץ מככב. כשתאונות הדרכים או בעיות תחבורה במוקד הסיקור, כץ נעלם. במיזם הפרסומי "יוצאים מהפקק", שהושק לפני כחודשיים, מדווחים עיתונאי "ידיעות אחרונות" ראובן וייס ונעה חסלוביצר על מצוקת הפקקים במדינת ישראל ועל פתרונות אפשריים לבעיה. באופן טבעי, מיזם פרסומי שמתמקד בבעיית הפקקים הקשה שפוקדת את כבישי ישראל אינו במה נוחה לשר התחבורה. ואכן, דמותו של השר נעדרה מהמיזם בשבועות האחרונים.

ואולם הבוקר בכל זאת הוזכר השר, שאף זכה לכך שתצלום שלו שובץ בעמוד מוסף "ממון" שהוקדש למיזם הפרסומי. אלא שבמקום לבקר את משרד התחבורה על חלקו במחדל המתמשך שמביא לפקקי ענק בכבישי ישראל, זכה המשרד, והשר שבראשו, למחמאות.

בכתבה הפרסומית, שהוקדשה הפעם לעידוד תחבורה שיתופית, נכתב כי "בישראל, המהפכה בתחום היה הנתיב המהיר. משרד התחבורה, בראשות השר ישראל כץ, הקדים להבין את הפוטנציאל בתחבורה השיתופית והגה את הפרויקט". תצלומו של השר כץ שובץ במעלה העמוד, והקרדיט למשרד הוזכר גם בכותרת המשנה של הכתבה הפרסומית.

בעקבות פרסום הידיעה פנה דובר משרד התחבורה ל"העין השביעית" ומסר כי הוא "מבקש להבהיר, באופן חד משמעי, כי לשר התחבורה או למשרדו אין שום קשר לפרסומים המשותפים של חברת שפיר ו'ידיעות אחרונות' והדבר נכון גם לפרסום האחרון בנושא ההסעות השיתופיות".

"ידיעות אחרונות", 4.5.2017