קבוצת "הארץ" סוגרת את מערך ההפצה שלה. "זה צעד כלכלי", מסר ל"העין השביעית" מו"ל "הארץ", עמוס שוקן. "כל עוד הפצנו את 'ישראל היום', עד לפני שנתיים, היה לנו קל יחסית להחזיק את מערך ההפצה. כשנשארנו לבד זה נעשה פחות כלכלי – ויותר כלכלי להתחלק בעלויות עם עיתונים נוספים", הוסיף.

מערך ההפצה העצמאי של "הארץ", שבעבר הרחוק הניב הכנסות גם מהפצה של עיתוני בוקר דוגמת "דבר" ו"על המשמר", יוחלף בחברה שתבצע את החלוקה במיקור חוץ – בר-הפצה של קבוצת "ידיעות אחרונות" ועידו ברגמן, השולטת בתחום הפצת העיתונים בישראל.

בשל התחרות בין "הארץ" ו"דה-מרקר" ל"ידיעות אחרונות" ו"כלכליסט", ובשל מעמדה של בר-הפצה בשוק, נזקקה ההתקשרות לאישור מרשות ההגבלים העסקיים. ההחלטה לאשר את ההתקשרות ניתנה שלשום (25.4), בכפוף לשורה של תנאים שהציבה הממונה על ההגבלים, מיכל הלפרין. בר-הפצה מפיצה כיום, בין היתר, את העיתונים "גלובס" ו"מעריב", ובקרוב היא עשויה גם להפיץ את ה"ג'רוזלם פוסט" – בכפוף לאישורה של הלפרין.

מהחלטתה של הממונה על ההגבלים העסקיים בעניין "הארץ" ובר-הפצה עולה כי הצדדים מתכוונים להתקשר ביניהם לתקופה של עשר שנים, עם אפשרות להארכת ההתקשרות בעשר שנים נוספות. כדי להימנע מפגיעה בתחרות בין שתי קבוצות התקשורת קבעה הלפרין כי ייאסר על בר-הפצה לחשוף בפני אנשי "ידיעות אחרונות" את המידע שתקבל מ"הארץ" – למשל כמות הגליונות המופצים, זהותם של המנויים, פרטים על תוכניות עסקיות וכיוצא באלו.

לדברי הממונה על ההגבלים העסקיים, המעבר של "הארץ" להפצה באמצעות חברת ההפצה שמפיצה את "הרוב המוחלט של העיתונים היומיים וכתבי העת למנויים" אינו צפוי להעניק לבר-הפצה כוח שיאפשר לה לפגוע בתחרות בשוק. "בשל מגמת ההתכווצות המאפיינת את ענף העיתונות הכתובה בישראל בשנים האחרונות, הן ביחס למספר המנויים והן ביחס להכנסות מפרסום, ראוי לאפשר ל'הארץ' להתייעל בעסקיה העיקריים – הוצאה לאור של עיתונים וכתבי עת, שמערך ההפצה הוא נלווה להם", כתבה הלפרין.

בחודש שעבר אישרה הלפרין ל"הארץ" ולבר-הפצה להחזיק במשותף, ובחלקים שווים, בחברה העוסקת בשילוח מוצרים עבור גופים מסחריים – בר הום דליברי. בכך הפכו למעשה קבוצת "הארץ" וקבוצת "ידיעות אחרונות" לשותפות עסקיות.