פאנל הפרשנים של מגזין סוף השבוע של חדשות ערוץ 10 מתח ביקורת חריפה על שר החינוך, נפתלי בנט, בשל ספר לימוד שיצא לאור כמה שנים לפני כניסתו לתפקיד. במהדורה ששודרה שלשום (21.4) בערוץ 10 הציגה המגישה, אילה חסון, קטע מספר הלימוד "מולדת, חברה ואזרחות" שנועד לתלמידי כיתה ב', שבו משפחה חילונית הוצגה באור שלילי כביכול, ואילו משפחה דתית הוצגה באור חיובי.

חברי הפאנל הגיבו בסרקזם. "מגעיל, גזעני, פופוליסטי ובעיקר צריך להבין שאלה התכנים שילדים בבתי-ספר חילוניים של מערכת החינוך הממלכתית, לומדים בכיתה ב', שיעור מולדת", אמר הכתב הצבאי אור הלר, והוסיף: "מתחילה התארגנות של הורים תחת הרושם המאוד-מאוד קשה שנפתלי בנט הוא לא שר החינוך, אלא שר החינוך מחדש של החילונים, שמנסה באמצעות כוח פוליטי, לשנות את הערכים". בהמשך הדיון, שארך דקות אחדות, הציגה נעמה סיקולר דוגמאות נוספות לתכנים דתיים בספרי לימוד.

הדיון כולו התקיים בעקבות כתבה שפורסמה באותו בוקר ב"הארץ" על-ידי הכתב אור קשתי, שהביא דוגמאות לתכנים דתיים בספרי לימוד המיועדים לתלמידי מערכת החינוך הממלכתית. בעוד קשתי התייחס בכתבתו באופן כללי להתארגנות של הורים חילונים שיצאו להיאבק בתכנים דתיים שלא מצאו חן בעיניהם, הפאנל בערוץ 10 – ובייחוד הלר – התייחס באופן ספציפי לשר החינוך הנוכחי בנט, יו"ר הבית-היהודי.

ואולם, מפוסט שפורסם כעבור יממה בעמוד הפייסבוק של בנט עולה כי הספר שאליו התייחסו פרשני ערוץ 10 אושר לפרסום בשנת 2008, בתקופת כהונתה של שרת החינוך יולי תמיר ממפלגת העבודה. בנט צירף לפוסט קישור לספר עצמו, שבפתחו צוינה בבירור שנת אישורו וצאתו לאור. "ערוץ 10 גם לא טרח לציין שאלו רק שתי תמונות מתוך רבות, כולל משפחות חילוניות שבהן מכבדים אחד את השני", הוסיף בנט.

חדשות 10: לא נטען שבנט אחראי לספר

בתגובה לפניית "העין השביעית" מסרו בלשכת בנט ובדוברות משרד החינוך כי בחדשות ערוץ 10 לא פנו אליהם לקבלת תגובה לפני השידור. מחדשות 10 נמסרה התגובה הבאה: "האייטם עסק בוויכוח סביב 'ההדתה' במערכת החינוך בישראל, והציג יחד עם שורת דוגמאות את ספר הלימוד. בשום שלב בשידור לא נטען ששר החינוך, מר בנט, הוא שהכניס את הספר – שאכן אושר בשעתו בידי השרה יולי תמיר – לתוכנית הלימודים, אלא שמדובר בספר שנלמד עתה במערכת. אם מישהו מצופינו הבין אחרת – אנו מתנצלים.

"ובעניין התנצלויות – אנחנו תמהים רק על דבר אחד: מר בנט העלה לחשבון הפייסבוק שלו את הדיון שערכנו בנושא, אבל חתך ממנו דבר אחד – את הקטע ששידרנו ובו נראה פעיל הבית-היהודי סוטר לתלמיד חובש כיפה בן 14, שכל חטאו היה שהפגין מול השר. בנט נמנע באותו אירוע מלגנות את הפעיל, ועד לרגע זה, לדברי אביו של הנער, לא טרח לגנות או להתנצל, למרות בקשות חוזרות ונשנות של האב".