חברת קו עיתונות דתית בע"מ, המוציאה לאור של רשת מקומונים חינמיים המיועדים לציבור החרדי, תשלם כמאה אלף שקלים לאשת מכירות לשעבר של החברה שתבעה אותה, כך סוכם החודש בבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים במסגרת פשרה אליה הגיעו הצדדים.

ברכה שפיצר עבדה בקו עיתונות כסוכנת מכירות של שטחי פרסום משנת 2007 ועד ל-2013. לפי כתב התביעה שהגישה, באמצעות עו"ד אריק נאור, אחרי שילדה בן, ולא הצליחה לשלב בין העבודה לבין הטיפול בו, התפטרה ודרשה לקבל את הפיצויים המגיעים לה לפי חוק. בנוסף, כך טענה שפיצר, עם שובה מחופשת הלידה התגלעו מחלוקות בינה לבין אריאל קוניק, הבעלים והמנהל בפועל של חברת קו עיתונות, והוא אף החל מתנכל לה. כיוון שלא קיבלה את הפיצויים, הגישה תביעה לקבלת סכום כולל של כ-150 אלף שקל בעבור פיצויי פיטורים, עמלות שונות שלדבריה נמנעו ממנה, הלנת שכר, דמי הבראה וחובות נוספים להם טענה.

בחברת קו עיתונות דתית טענו להגנתם, באמצעות עו"ד עודד ערמוני, כי שפיצר היא שביקשה לעבוד במהלך חופשת הלידה שלה, וכי משסורבה זעמה והחליטה לנקום בחברה. לטענת קו עיתונות, שפיצר דירדרה במכוון את היחסים עם מנהליה, פעלה בחוסר תום לב ואף גרמה לחברה נזקים לפני שעזבה אותה.

לפי פרוטוקול דיון שנערך לפני כשבועיים, אחרי חקירת העדים הודיעו הצדדים לבית-הדין כי החליטו על פשרה, לפיה חברת קו עיתונות דתית תשלם לשפיצר 91,500 שקל כ"פיצויי פיטורים מוגדלים" וזאת בנוסף לשחרור כספי הפיצויים מקרן הפנסיה שלה. מלבד זאת תשלם החברה לשפיצר עוד 16,275 שקל, לא כולל מע"מ, עבור הוצאות המשפט ושכר טרחת עורך-דין. השופטת רחל בר"ג-הירשברג נתנה להסכם תוקף של פסק דין.

21923-12-13
57022-02-13