"הידיעות שמתפרסמות ב'תיק דבקה' אינן שונות במהותן מהמידע הגולמי שמגיע לידי כל כתב צבאי, ועיקרן שמועות, דיווחים שפורסמו בעיתונות הרשמית, שמץ של אמת והשלמת פרטים באמצעות היגיון בריא". כך כתב ב-2002 גל מור ב-Ynet, בעקבות התמודדותו של "תיק דבקה" בתחרות פרסים על הישגים עיתונאיים. מור מנה כמה פרסומים מופרכים ב"תיק דבקה", אחד מאתרי החדשות הקונספירטיביים הבולטים הפועלים בשולי התקשורת הממסדית.

למרות פעמים חוזרות ונשנות שבהן תחזיות שהתפרסמו באתר התגלו כעורבא פרח, ממשיך "תיק דבקה" להיות פופולרי. עד כדי כך שבאוגוסט אשתקד סגרה משטרת ניו-יורק לתנועה גשרים ורחובות בעיר בעקבות התרעות שווא על פיגוע רדיואקטיבי שעתידה לבצע אל-קעידה. מקור ההתרעה: "תיק דבקה".

המבצע הנוכחי בעזה סיפק הוכחה נוספת לאמינות העיתונאית של האתר.

בבוקר יום שבת, שעה קלה לפני שמטוסי חיל האוויר עשו את דרכם להתקפת הפתע על רצועת עזה, היתה מרבית התקשורת הישראלית שרויה בנמנמת. הציפייה היתה שהמבצע יחל רק אחרי יום ראשון, אז נקבע, לכאורה, דיון מדיני בעניין. רק אתר אינטרנט אחד עלה עם ידיעה דרמטית ובלעדית על ההתפתחות הצבאית האחרונה: "תיק דבקה".

פחות משעה לפני שהחלה ההפצצה המסיבית ביותר של חיל האוויר מאז מלחמת ששת הימים, עלתה באתר ידיעה תחת הכותרת הבאה: "בוטל מבצע צה''ל ברצועת עזה".

לחצו להגדלה

לחצו להגדלה

לפי הידיעה, שלא היתה חתומה על-ידי איש, מסרו "המקורות הצבאיים" של "תיק דבקה" לאתר כי "פעולת צה''ל ברצועה התבטלה עוד ביום חמישי 25.12 בלילה, כאשר קהיר הודיעה לירושלים כי החמס מבטיח שהוא ייעשה את מירב יכולתו להפסיק את ירי הטילים" (השגיאות בציטוט זה ובציטוטים האחרים – במקור).

האתר לא הסתפק בהגשת המידע המרעיש לקוראיו, אלא הצליח גם להתאים אותו לתמונת המציאות כפי שניבטה מכלי התקשורת האחרים בשבוע שעבר. "למרות שכבר ביום חמישי בבוקר ידעו אולמרט, ברק, ואשכנזי, כי פעולת צה''ל ברצועה הולכת להתבטל", נכתב בידיעה, "הם המשיכו במשך היום להעמיד פנים כי הפעולה היא וודאית, ורק מזג האוויר הסוער והגשמים מונעים מהתחלתה [...] בעיתונים ובשידורים ברדיו ובטלוויזיה הופיעו ונשמעו כותרות כמו 'הפור' נפל', 'צה''ל יוצא לפעולה בעזה', ופורסמו תמונות של טנקים נעים בשטחי היערכות מסביב לעזה. אלה היו תמונות ישנות שלא היה להן כל קשר למציאות בשטח".

לפי "תיק דבקה", "לשיא הציניות של מהלך ביטול הפעולה של צה''ל הגיע ראש הממשלה אהוד אולמרט, כאשר זימן אליו את צוות תחנת הטלוויזיה 'אל ערבייה' ונשא מול המצלמות פנייה נרגשת אבל מבוימת היטב אל תושבי עזה שתוכנה היה: אנחנו יותר חזקים מאתכם, אנחנו יכולים להביא הרס עליכם יישפך דם רב".

כעבור שעות אחדות, לאחר שמבצע "עופרת יצוקה" יצא לדרך, הידיעה נעלמה מהאתר ולא נותר ממנה כל זכר, למעט במטמון של מנועי החיפוש.

גיורא שמיס, העורך הראשי של "תיק דבקה", מסר בתגובה כי "זכותו של כל אחד לטעות", ומעבר לכך סירב להתייחס למקרה הספציפי, אך הפנה את "העין השביעית" למאמר "ההפתעה וההטעיה של החמס בעזה. ומה הלאה?", שפירסם לאחר תחילת ההתקפה. "קרא שם היטב, ובין השורות תבין את התשובה", אמר שמיס, ולא יסף. אם תרצו, זוהי תמצית דרכו העיתונאית של האתר: פיזור רמזים עטופים בצלופן של ודאות.