אריק בנדר, הכתב הפרלמנטרי של "מעריב", פרסם ביום ראשון השבוע ידיעה חידתית למראה תחת הכותרת "מי תלה שלטי ענק עם הכיתוב: 'מנדלבליט, שומר הראש של נתניהו?'". מי הוא זה שתלה את השלטים? גם בנדר לא ידע להגיד. כל שמסר בידיעה הוא ששלטים כאלה אכן נתלו באזור גוש דן, ושהם כללו קריאה למנדלבליט להשעות את עצמו.

מרבית הידיעה של בנדר הוקדשה לאלדד יניב, שאמנם עתר לבג"ץ בבקשה שמנדלבליט יימנע מלעסוק בתיקים של נתניהו, אך הכחיש באוזניו כי הוא עומד מאחורי השלטים. עם זאת, יניב צוטט ביחס לשלטים כמי שאומר שמדובר ב"אמת בפרסום". בשולי הידיעה נכתב כי גם ח"כ אראל מרגלית מכחיש כי הוא עומד מאחורי הקמפיין.

"מעריב", 5.3.2017

אולם היה רמז אחד בולט בידיעת המסתורין של בנדר, שיכול היה לסייע לפענח מי הוא העומד מאחורי שלטי הענק, אך משום מה לא זכה כלל להתייחסות העיתונאי. בראש הידיעה של בנדר פורסם תצלום של אחד השלטים שנתלו בגוש דן. כל מי שהקדיש לתצלום יותר מרפרוף רגעי יכול היה לשים לב כי בפינה התחתונה, מתחת לפניהם של נתניהו ומנדלבליט והקריאה להשעיה, מופיע הלוגו של "זזים", תנועה המגדירה את עצמה כ"קהילת קמפיינים לשינוי חברתי ופוליטי". אותו צילום ממש, אגב, הופץ באופן רשמי על-ידי התנועה בטוויטר, וצויץ מחדש על-ידי אלדד יניב, שהוסיף לו את המלים "אמת בפרסום".

בנדר, אם כן, פרסם ידיעה על מסתורין שכלל אינו קיים, כשכל המידע הדרוש לפיענוח החידה מונח לפניו, מתחת לאפו.

כעבור שעות אחדות פרסם בנדר ידיעה נוספת על שלטי החוצות. במקום להתנצל בפני גולשי "מעריב" על שהטריח אותם לקרוא דיווח בדבר מסתורין בלתי קיים, קראה כותרת הידיעה: "נחשף מי עומד מאחורי הקמפיין נגד היועמ"ש". בנדר דיווח ללא כחל וסרק: את הקמפיין יזמה תנועת "זזים".