נכון להיום, אם להאמין ל־טי.ג'י.איי, מגזין ה"גברים" "בלייזר" הוא מלך בצת המגזינים. נוסד ב־2001 וצמח מאחוז חשיפה לגיליון שעמד על 3.9 ב־2004, עלייה קלה לעומת שנת 2003, ל־5.6 אחוז ב־2005. יש גדולים ממנו, אבל הוא היחיד שיודע לא רק לשמור על מקומו, אלא גם להוסיף כל שנה כמה סנטימטרים. מה הסוד? צילומי פורנו עסיסיים אין שם, יאיר לפיד יש (גם) שם. אז מה הסוד בכל זאת? לא ברור. אבל עם הצלחה לא מתווכחים, אלא מחקים. מבית "מעריב" כבר יצאה ההודעה על "מיצוב מחדש" של מגזין ההיכרויות "מותק" כמגזין לנשים צעירות, ובמקביל, ב"ידיעות אחרונות" מטפחים את הדבר הבא שלהם, הדו־ירחון "עלמה", שהופך לירחון.

דריה שועלי, עורכת "עלמה", נורא רוצה להיות "בלייזר" לנשים, כלומר, ניאנדרטלית במודע, אבל בכאילו. היא מחפשת מגזין שיכול לגרות את האינטלקט ("יותר מהחוברת של 'ויזה', אבל פחות ממאמר של היידגר"), להצחיק, לחדש, להחניף, לענג ("כן, אנחנו עדיין מדברים על עיתון"), להיות "זול יותר מהסרת שיער בלייזר", ולסיכום, "לספק חומר קריאה לשירותים לזמן רב". בקיצור, והנה נחשף הסוד, שועלי רוצה מגזין מצחיק וקליל. אילו היה לה חוש הומור, זה יכול היה לעבוד מצוין.

יונתן אמיר הוא כתב תרבות בעיתון "העיר"

גיליון 61, מרץ 2006