העיתונאי יואב יצחק הגיש בשבוע שעבר תביעת דיבה נגד אריה שקד, מנהל קול-ישראל לשעבר, וזאת בעקבות דברים שאמר שקד בראיון ל"קול העין", תוכנית הרדיו השבועית של "העין השביעית" וקול-הקמפוס.

הראיון ב"קול העין" נערך בעקבות פסק-דין שניתן לאחרונה בתביעת דיבה שהגיש שקד נגד יצחק. בפסק הדין נקבע כי יצחק אכן הוציא את דיבת שקד, כשכינה אותו בכותרת המאמר "עבריין", ובית-המשפט חייב את יצחק לפצות את שקד בעשרות אלפי שקלים. השופטת מרים ליפשיץ-פריבס לא קיבלה את כל טענות שקד, ובינתיים הודיע יצחק כי יגיש ערעור על הפסיקה, אולם כשנשאל שקד בראיון על פסק-הדין הכחיש מנהל קול-ישראל לשעבר כי היו טענות מצד יצחק שהתקבלו על ידי בית-המשפט.

"במהלך הראיון", טוען יצחק באמצעות בא-כוחו עו"ד יורם מושקט, "אמר הנתבע [שקד] דברי כזב ודברי בלע המהווים לשון הרע. [...] הנתבע אף ייחס לבית המשפט מסקנות חמורות בגנות התובע ,למרות שאלה לא היו ולא נבראו". יצחק טוען בתביעתו כי פסק-הדין מצא שהיה בסיס לפרסום שלו לפיו שקד היה תחת "חשד לקשרי שוחד", וכי פרסום זה נעשה בתום לב; כי היה מקום לדווח כי שקד "סולק" מרשות השידור; כי היה מקום לדווח ששקד פעל באופן לא ראוי לפסילת מועמדים במכרזי רשות השידור; וכי התקבלה טענת יצחק כי לא פעל ממניעים זדוניים.

ובכל זאת, כששקד נשאל על כך בראיון שערכו עמו החתום לעיל ונמרוד הלברטל, הוא הכחיש זאת ואמר, בין היתר, כך: "שום דבר מהטענות של יואב יצחק נגדי אין לו בסיס". כשעומת עם קביעות שהיו בפסק הדין השיב שקד: "שני הדברים אינם נכונים", ובהמשך הוסיף "הוא האשים אותי בקבלת שוחד, הוא האשים אותי בניסיון להטות מכרז. היא לא קיבלה את הטענות הללו". בנוסף יוצא יצחק בתביעתו נגד אמירה אחרת של שקד בראיון כאילו מאמר שפורסם בעבר באתר News1, ובגינו הגיש שקד תביעה נגד האתר, לא נכתב על ידי הבלוגר המנוח בועז מושקוביץ אלא על ידי יצחק עצמו. יצחק דורש פיצוי בסך 150 אלף שקל.

טרם הוגש כתב הגנה.

52138-02-17

* * *

להורדת הקובץ (PDF, 9.8MB)