אתר "אשקלון 10" יפצה את את העוזרת האישית לשעבר של ראש עיריית אשקלון אחרי שדיווח כי הוטרדה מינית כמה פעמים על-ידו אך הסכימה לשמור על שתיקה תמורת תשלום, כך סוכם לפני שבועות אחדים בפשרה שקיבלה תוקף של פסק דין מבית-משפט השלום בתל-אביב–יפו.

על-פי הפרסומים באתר "אשקלון 10", סיוון אלמקייס, שעבדה עם ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני בחברת אתרים לפני בחירתו לתפקיד ראש העירייה, הוטרדה על-ידו כמה פעמים אך הסכימה שלא להגיש תלונה תמורת דמי שתיקה בסך 450 אלף שקל.

אלמקייס אמנם לא זוהתה בשמה בכתבות, אך לפי כתב התביעה שהגישה העוזרת לשעבר היו בכתבות די רמזים כדי שניתן יהיה לזהות אותה. היא כונתה ס', ופעם אחת גם ס"א; נכתב כי עבדה עם שמעוני בחברת אתרים; ותצלומים שלה, שפורסמו קודם לכן בעמוד הפייסבוק שלה, צורפו לכתבה לאחר שטושטשו "באופן רשלני ביותר", לשון כתב התביעה.

באמצעות עורכי-הדין עופר רזניק ואדוה רפאל ממשרד גדעון פישר ושות' תבעה אלמקייס את האתר ואת עורכו ובעליו באותה עת, רועי רביב, בגין הוצאת דיבה. סכום הפיצויים שדרשה מהם עמד על סך של 200 אלף שקל.

העורך והבעלים דאז רביב טען בתגובה כי תביעתה של אלמקייס אינה אלא ניסיון הפחדה כלפי האתר שהקים, שמבקר תדיר את ראש העירייה שמעוני. לדבריו, בכתבות שפרסם לא היתה כל כוונה לפגוע באלמקייס, והמערכת עשתה "כל שאל ידה כדי לאמת את אמיתות הכתבות אל מול גורמי תקשורת ארציים וכן אל מול יחידות חקירה שונות במשטרת ישראל".

עוד הוסיף רביב כי בעוד הוא נתבע לשלם פיצויים, כלי תקשורת ארציים שפרסמו מידע על שמעוני ואלמקייס לא נתבעו על-ידה. עוד טען רביב להגנתו כי בזמן פרסום הכתבות ב"אשקלון 10" נכנסו לאתר כ-100 גולשים ביום בלבד.

בחודש דצמבר האחרון הודיעו לבית-המשפט אלמקייס ורביב, שיוצג בשלב זה על-ידי עו"ד רון לוינטל, כי הגיעו להסדר גישור. על-פי ההסדר יעביר רביב לאלמקייס סכום של 35 אלף שקל וכן מכתב בזו הלשון: "לכל מאן דבעי, בשלוש הזדמנויות שונות פרסמתי ידיעות מוטעות על אודות הגב' סיון אלמקייס, והמזהות אותה – ללא יסוד – כמי שהוטרדה מינית וקיבלה דמי שתיקה מאיתמר שמעוני. לימים התחוור לי כי הידיעות יסודן בטעות וכי אין לקשור את הדברים האמורים לגב' אלמקייס. אני מצר על הפגיעה שנגרמה לה כתוצאה מכך, ומביע בזאת התנצלותי האישית".

53503-12-15