הבוקר, בנגב, יעקוב מוסא אבו-אלקיעאן דרס למוות את רב-סמל ארז (עמדי) לוי ונורה בעצמו למוות על-ידי השוטרים. במהדורת החדשות של ערוץ 2 שודר ראיון עם בנו של אלקיעאן, מדבר רצוץ ושבור על אביו המת. איך קוראים לו? מה זה משנה. בחדשות 2 לא טרחו לכבד אותו או אותנו, הצופים, והסתפקו בכיתוב "בנו של הנהג הדורס".

מוקדם יותר היום, זמן קצר לאחר האירוע, ריאיין כתב חדשות 10 במהלך שידור חי במבזק חדשות הבוקר, את אחמד אבו-אלקיעאן, אחיו של הדורס. בתום הזמן שהוקדש לראיון ומבלי לומר מלה של אמפתיה התייצב הכתב מול המצלמה ודחק פיזית את אלקיעאן אל מחוץ לפריים. הקטע הזה נחתך כמובן מהסרטון המופיע באתר "נענע10". טוב, לפחות כאן, בסוף הראיון, הכתב שאל לשמו של המרואיין.

אז נכון, אולי עוד יוכח שיעקוב מוסא אבו אלקיעאן הוא טרוריסט שפעל בשליחות דאע"ש, אבל נכון לזמן בו שודרו הראיונות, וגם נכון לזמן כתיבת שורות אלה, אין לנו הוכחה לכך – אנחנו כן יודעים לגבי המרואיינים כי מדובר באנשים שבן משפחה מדרגה ראשונה שלהם מת זה עתה.

וגם אם יעקוב מוסא אבו-אלקיעאן הוא אכן טרוריסט של דאע"ש, האם זה מפקיע מבני משפחתו את הזכות ליחס אנושי ולא רק כאינסטרומנטים להעלאת הרייטינג, חומר מילוי לשידורי האקטואליה?

אני, כצופה, הייתי שמחה אם בחדשות היו עומדים בסטנדרט העיתונאי המינימלי של בירור ודיווח שמות האנשים שמככבים באייטמים שלהם. היה גם נחמד אם בסופם לא היו דוחפים אותם חזרה אל ביש מזלם, מחוץ לתמונה.